Femeile in media, mai prezente la televizor in 2013. Numarul aluziilor sexuale a scazut
mediaactivewatchmircea toma
Numarul de prezente feminine in emisiunile de dezbateri a crescut in 2013 cu aproximativ 14% fata de anul 2011.
Totusi, ponderea acestora in presa scrisa a scazut, potrivit cercetarii "Imaginea femeii in societatea romaneasca", lansata marti in Capitala, anunta
Agerpres.
Desi prezenta femeilor in emisiunile de tip talk-show a fost in 2013 de 26%, fata de 12% in anul 2011, frecventa prezentei barbatilor in astfel de programe ramane mai mare.
Numarul enunturilor stereotipe si al aluziilor sexuale in cadrul emisiunilor televizate acesta a scazut in ambele situatii, in schimb a crescut semnificativ numarul referirilor legate de aspectul fizic al unor personaje feminine mondene.
In cercetare se arata ca barbatii prezenti in emisiunile TV au abordat cu precadere aspecte legate de sfera profesionala, 43%, iar in cazul femeilor, incidenta discutiilor si aspectelor legate de viata personala a depasit pragul de 50%.
In presa scrisa ponderea prezentei femeilor a scazut fata de anul 2011. Astfel, in ceea ce priveste prezenta acestora in presa scrisa generalista ponderea a scazut cu 5% fata de anul 2011, de la 22% la 17,7%, iar in presa tabloida cu circa 3%, de la 37% la 34%.
In ceea ce priveste publicitatea femeile sunt mai prezente decat barbatii. In acest caz predomina scenariile domestice si reproduceri ale mediului familial in care rolurile domestice si de ingrijire sunt, de regula, alocate personajelor feminine.
Analiza, prezentata de Mircea Toma, presedintele ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei, Ionut Codreanu - ActiveWatch si Irina Sorescu - presedinte executiv al Centrului Parteneriat pentru Egalitate, a fost realizata in perioada februarie-mai si a cuprins analiza celor mai urmarite emisiuni de divertisment si de dezbateri difuzate de posturile Antena 1, Antena 3, Realitatea TV, Prima TV, Pro TV si TVR 1 si a publicatiilor Adevarul, Click, Libertatea si Jurnalul National.
In presa scrisa au fost analizate aproape 6.900 de articole, iar in cazul posturilor de televiziune 141 de emisiuni. In cazul publicitatii TV au fost identificate peste 380 de sporturi unice.
Foto: Wikipedia.