Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Firmele mijlocii aduc "noul val" de crestere a pietei de outsourcing

Firmele mijlocii aduc "noul val" de crestere a pietei de outsourcing
Firmele mijlocii aduc "noul val" de crestere a pietei de outsourcing Tags: vladimir sterescuserviciicgsvanzarirelatii cu clientiioutsourcing

Potrivit unei analize realizate de compania americana CGS, externalizarea serviciilor de catre companiile medii va genera noul val de crestere a pietei de outsourcing pe termen mediu: din ce in ce mai multe firme mijlocii atat din Romania, cat si din regiune decid sa isi externalizeze o serie de servicii pentru a-si acoperi deficitul de resurse specializate si pentru a-si reduce costurile.


CGS este cel mai mare furnizor de solutii de outsourcing prezent pe piata din Romania cu servicii de profil in 18 limbi straine. In Romania, CGS are aproape 3.000 de angajati in trei centre de suport, respectiv in Bucuresti, Brasov si Sibiu.

"In perioada in care fenomenul de outsourcing lua amploare la nivel global, respectiv in anii 1980-1990, acesta reprezenta in primul rand un model prin care companiile mari urmareau sa isi scada costurile. Acum insa externalizarea este un mod de a face lucrurile mai eficient, la un nivel calitativ ce maximizeaza satisfactia clientilor si oferind acces la forta de munca specializata si flexibila. In plus, in prezent este randul firmelor mijlocii sa urmeze un proces de externalizare similar celui prin care au trecut majoritatea companiilor multinationale, desigur cu anumite diferente fata de cele din urma, diferente cauzate in primul rand de experienta diferita in ceea ce priveste tranzitia proceselor de business", a aratat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS in Romania.

Externalizarea unor linii specifice de business din cadrul organizatiei a devenit o activitate comuna multor companii din industrii diferite- telecomunicatii, IT, utilitati, financiar-bancar, asigurari, farmaceutic etc. Beneficiile principale ale firmelor care isi externalizeaza anumite activitati sunt reducerile de costuri si - de la caz la caz- centralizarea, standardizarea sau eficientizarea proceselor de business. Recurgand la outsourcing, o firma va avea asigurat personalul specializat atat la nivel de executie, cat si la nivel de coordonare, beneficiind de flexibilitate in ceea ce priveste resursele umane, intrucat astfel pot fi usor sustinute operatiunile care au cereri sezoniere sau ciclice, pot fi alocate resurse suplimentare in functie de nevoi etc.

Departamentele si activitatile externalizate de companii merg de la salarizare si contabilitate la suport tehnic, vanzari, relatiile cu clientii etc. In ultima perioada exista in piata un trend puternic de externalizare a vanzarilor catre centrele de suport, arata analiza CGS.

Principalul motiv este ca un contact center ajunge sa cunoasca foarte bine anumite verticale sau industrii si dezvolta in consecinta procese, abordari si traininguri de vanzari care ajuta la obtinerea unor rezultate foarte bune. Acest aspect genereaza o crestere a vanzarilor si profitabilitatii companiilor care isi externalizeaza vanzarile, acestea acoperind astfel un volum mai mare de clienti si reducand costurile.

"Prin externalizare, performantele de vanzari pot fi mult mai bine controlate si se asigura continuitate: de exemplu, daca o firma are intern o echipa de vanzari care nu performeaza, managerul are varianta de a angaja inlocuitori pe care trebuie sa ii scolarizeze, urmand o curba de invatare; in schimb, prin externalizarea vanzarilor catre un contact center, firma are un contract cu criterii de performanta foarte clare, pe care furnizorul este obligat sa le respecte, luand masurile necesare pentru a asigura continuitatea performantei", a precizat Vladimir Sterescu.


Trecerea  anumitor servicii catre un furnizor extern nu implica pierderea transparentei privind business-ul propriu. Dimpotriva, externalizarea poate oferi acces la aceleasi informatii si va ajuta relatiile cu clientii, deoarece un centru de suport- fiind specializat in aceasta directie- are un set de proceduri mai bine structurate pentru identificarea corecta a climatului in care activeaza clientul. "In perioada curenta externalizarea reprezinta un trend de business, respectiv un punct esential in cadrul strategiei organizationale din cadrul multor companii, iar in urmatorii 2-3 ani firmele mijlocii vor fi cele care vor genera o mare parte din proiectele noi pe piata de outsourcing", a precizat Vladimir Sterescu. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement