Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Istorii cu miros de bani: Serialul in care nu se intampla nimic a produs 3 miliarde de dolari

Istorii cu miros de bani: Serialul in care nu se intampla nimic a produs 3 miliarde de dolari
de la 31 Ian. 2014
Istorii cu miros de bani: Serialul in care nu se intampla nimic a produs 3 miliarde de dolari Tags: seinfeldincasari recordtvserial

Cat de adevarata este uneori expresia "a face ceva din nimic"! Pentru ca despre nimic trebuie sa discutam daca analizam ideea de la care a plecat cel mai de succes sitcom din istoria televiziunii: “Seinfeld”.


Se spune ca atunci cand a inceput sa lucreze la ideea serialului care l-a facut celebru, Jerry Seindeld, si-a propus sa creeze un serial despre…nimic. Aparent totul trebuia sa fie banal, sa se petreaca in rutina zilnica, sa surprinda cele mai comune situatii si personaje. De la asta s-a plecat! Unde s-a ajuns? NBC, postul de televiziune care a materializat ideea actorului de stand-up comedy Jerry Seinfeld si-a finantat timp de 10 ani celelalte proiecte din profitul realizat din sitcom-ul „Seinfeld”. Este aproape aceeasi poveste pe care o intalnim si la Harry Potter, carte ce i-a fost refuzata autoarei de catre primii editori sau in cazul lui Michael Jordan, care a fost dat afara din echipa de baschet a liceului pentru ca a fost considerat netalentat. Nici Marlon Brando n-a lasat o impresie prea buna la primele auditii pentru „Nasul”.
 
Astfel incat, la lansarea episodului pilot din „Seinfeld” se intruneau toate conditiile pentru un esec: se difuza a doua zi dupa Ziua de 4 iulie, zi de sarbatoare si barbeque in Statele Unite, era in vara caniculara a anului 1989 si se transmitea la o ora la care sigur toata audienta era fie in vacanta, fie la gratare la iarba verde sau la plaja. In plus nici macar cei care il produceau, adica „baietii” de la NBC nu credeau in proiectul lui Jerry Seinfeld. Insusi Brandon Tartikoff, presedintele NBC de atunci, proclamase: „Prea mult New York, prea evreiesc”. Ori o asa  replica iti este frica sa o si asculti, daramite sa o pronunti!
 
Un alt fost executiv de la NBC, Warren Littlefield, a povestit postului TV Fox News ca istoria episodului pilot din „Seinfeld” a fost una dintre cele mai nefericite din toate timpurile. Initial serialul a fost oferit postului Fox, dar canalul fondat in 1985 de catre News Corporation si 20th Century Fox l-a refuzat. Jerry Seinfeld tocmai ochise cosul de gunoi la care urma sa-si arunce scenariul sau mizerabil cand la NBC s-a produs un surplus de buget, aparut ca urmare a reducerii numarului de difuzari ale show-ului sustinut de Bob Hope. Dar banii nu ajungeau decat pentru 4 episoade. In mod normal un sezon pentru un serial de televiziune se intinde pe minimum 13 episoade. Cand se realizeaza doar 6, oferta poate fi considerata jignitoare. Iar 4 epioade reprezinta o situatie de-a dreptul umilitoare. 
 
Dupa ce s-a procedat la ajustarea titlului, care ar fi trebuit sa fie „The Jerry Seinfeld Show” si primele 4 episoade au fost filmate si difuzate, NBC a sesizat un lucru curios. Audienta se tripla de la episod la episod. Trebuind sa se declare invinsi, „baietii” de la NBC au comandat un al doilea sezon standard, cu 13 episoade. Larry David, co-scenaristul lui „Seinfeld” a declarat recent ca oferta NBC a fost indecenta si a fost nevoit sa o refuze, insa Jerry Seinfeld isi dorea atat de mult sa realizeze un sezon intreg din serialul care ii purta numele incat a inchis ochii si a acceptat-o. Nu un sezon, chiar inca doua. In acea perioada „Seinfeld” se batea cu liderul audientelor la televiziunile americane, sitcom-ul „Home Improvment”, creat de Matt Williams, Carmen Finestra si David McFadzean, cu Tim Allen in rolul principal. Studiile de audiente spuneau insa ca „Seinfeld” rezista cu brio. Si a urmat un al patrulea sezon. Apoi un al cincilea si chiar un al saselea. Si asa mai departe…
In 1993, serialul imaginat de Jerry Seinfeld si Larry David a reusit sa castige un premiu Emmy in fata rivalului sau „Home Improvment”. A fost anul in care sitcom-ul despre nimic a aratat ca este mai solid decat rivalul sau care-si propusese sa vorbeasca despre tot. „Seinfeld” si-a continuat suprematia si in cel de-al noualea sezon, cel final. La 14 mai 1998, aproximativ 76 de milioane de telespectatori au urmarit episodul final din „Seinfeld”.
 
In piata de media din Statele Unite s-a vorbit despre o suma de 100 de milioane de dolari care i s-a oferit lui Jerry Seinfeld pentru a realiza si al zecelea sezon, adica 5 milioane de dolari pentru fiecare episod. O asemenea suma nu se mai platise pana atunci. Jerry a refuzat, declarand ca doreste sa se concentreze pe viata personala. Insa misiunea nu se terminase, pentru ca impreuna cu Larry David s-a asezat la masa tratativelor cu Warner Brothers pentru a discuta drepturile de autor pentru redifuzare. Cele 180 de episoade ale sitcom-ului au fost redifuzate in cinci transe intinse pe o perioada de 15 ani. Veniturile s-au ridicat la 3 miliarde de dolari, adica nu mai putin de aproximativ 17 milioane pentru fiecare episod redifuzat. Poate ca ar fi mai usor sa calculam cam cat au incasat cei doi realizatori din redifuzarile sitcom-ului: cate 85 de milioane de dolari de caciula, in fiecare an! Pe acelasi principiu pe care au inceput, adica nefacand nimic!
 
Din pacate, pentru ceilalti membri ai distributiei, adica pentru Julia Louis-Dreyfus, Jason Alexander si Michael Richards, sortii nu au fost atat de norocosi. Ei n-au mai incasat nimic in afara de drepturile de autor din vanzarile de DVD-uri, care nu sunt deloc de neglijat. Jerry si-a vazut intr-adevar de viata personala dar si de pasiuni. Are cea mai completa colectie de automobile Porche din lume.
 
Si cand te gandesti cat de aproape a fost sa nu se intampe nimic!
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement