Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

La cumparaturi de electronice, romanii nu mai sunt in criza

La cumparaturi de electronice, romanii nu mai sunt in criza
de la 20 Mai. 2013
La cumparaturi de electronice, romanii nu mai sunt in criza Tags: itelectroniceelectrocasnicecumparaturi

Romanii au cumparat bunuri de folosinta indelungata, in primul trimestru, in valoare de aproximativ 350 de milioane de euro. Aceasta suma este cu 4% mai mare decat aceeasi perioada din 2012.


Exceptand piata de electrocasnice mari si piata de electronice, toate sectoarele monitorizate de GfK TEMAX au inregistrat rate de cresteri in valoare.
 
Cel mai mare sector ramane cel de IT, mentinandu-se la o valoare relativ stabila de 105 milioane de euro dupa o crestere de 0,9% fata de trimestrul 1 din anul trecut. Cea mai mare crestere de valoare s-a inregistrat in sectorul Telecom (18,2%). Rate de cresteri negative au aparut pe piata de electronice (-2,3%) si pe piata de electrocasnice mari (-2,1%), sector ce se afla pe o panta descendenta inca de anul trecut.
 
Valoarea totala a pietei de telefoane mobile si smartphone-uri a crescut cu 18% in primul trimestru al lui 2013 fata de aceeasi perioada a anului trecut, insumand 88 de milioane de euro, valoare estimata nesubventionata, se arata in studiul GfK.
 
Noile modele de smartphone-uri lansate in ultimele perioade au contribuit la cresterea segmentului de smartphone-uri cu 58%, in timp ce o scadere a cererii pentru telefoane mobile a produs o rata de crestere negativa de -29% pentru aceste produse.
 
Avand in vedere predominanta telefoanelor mobile din punct de vedere al unitatilor vandute si preferinta actuala a consumatorilor pentru smartphone-uri, se intrevede un mare potential pentru acest segment in 2013.
 
DSLR-urile au ridicat piata foto
 
Piata foto a atins o valoare totala de 9 milioane de euro in primul trimestru din 2013, o performanta cu 11% mai buna fata de primele trei luni din 2012.
In timp ce camerele foto compacte au crescut cu 2% in valoare, segmentul de DSLR-uri a avut rate de crestere de doua cifre si a salvat sectorul. Aparatele compacte au inregistrat o apreciere a pretului de doua cifre, desi numarul de unitati vandute a fost mai mic, pretul mai mare al produselor vandute a dus la cresterea in valoare a segmentului.
 
Piata de imprimante si multifunctionale a inregistrat o usoara crestere de 3,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, atingand valoarea de 8 milioane de euro. Segmentul care a generat cresterea a fost acela al imprimantelor si multifunctionalelor laser care a depasit nivelul echilibrat la care s-a aflat in ultimele trimestre. Intregul segment al tehnologiei ink continua trendul descendent.Per total, piata de imprimante si multifunctionale a aratat o usoara revenire dupa o lunga perioada de timp.
 
Tabletele media si perifericele, in crestere continua
 
In primul trimestru al anului piata de IT a inregistrat o usoara crestere de 0,9% fata de T1 2012, ajungand la o valoare de 105 milioane de euro. Segmentul cu cea mai mare crestere a fost cel al tabletelor media, o piata tanara aflata in plina expansiune. In acest context, piata de computere portabile a inregistrat o usoara descrestere.
 
Perifericele sunt de asemenea pe un trend crescator.Calculatoarele desk si monitoarele au scazut mult si continua sa piarda teren pe piata de IT.
 
Debut lent pentru piata de electrocasnice mari
 
Sectorul de electrocasnice mari a inregistrat o scadere a valorii vanzarilor de -2,1% in primul trimestru al lui 2013 fata de primele trei luni din 2012, ajungand la o valoare totala de 58 milioane de euro. Acest inceput de an lent a fost cauzat in principal de continuarea trendului din 2012: pietele de aragazuri, frigidere si masini de spalat rufe au scazut usor, in timp ce pietele de cuptoare, plite si hote au inregistrat cresteri importante.
 
Piata de frigidere este marcata de o tendinta clara spre frigiderele cu sistem No Frost incorporat care reprezinta 19% din totalul de unitati vandute si spre dispozitivele cu o eficienta energetica mai mare. Totusi aceasta categorie se dezvolta intr-un ritm lent. In timp ce masinile de spalat rufe cu incarcare frontala au suferit o scadere usoara, vanzarile din segmentul de semiautomate au scazut puternic, fapt ce a dus la o scadere totala a pietei de masini de spalat rufe cu 3% in primele 3 luni din acest an comparativ cu primul trimestru din 2012.
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement