Studiu: Cum vad angajatii romani compania in care lucreaza si care sunt cei mai credinciosi cauzei
companieromaniaangajatioportunitaticariera
65% dintre angajatii romani vorbesc pozitiv despre compania lor (Say), 57% dintre angajati doresc sa ramana in cadrul companiei in care se afla (Stay), iar 55% sunt angajatii care realizeaza acel "extra efort" pe care orice angajator spera sa il primeasca din partea angajatilor (Strive), se arata in Best Employers Study in Romania in 2013.
Dintre cei 19 factori analizati pe parcursul cercetarii, pe primele trei locuri ca diferentiatori pentru Best Employers se situeaza atitudinea angajatorului fata de angajati, politicile si procesele aplicate in cadrul companiei - modul in care acestea permit angajatilor sa performeze - si perceptia angajatilor asupra companiei - organizatia este considerata un loc bun de munca pentru profesionisti din industria specifica.
Nivelurile inregistrate de catre Best Employers pentru acesti indicatori au valori cu 15-20% mai mari decat valorile inregistrate la ceilalti angajatori.
Analizand rezultatele din punct de vedere al varstei respondentilor, studiul arata faptul ca cea mai devotata categorie o reprezinta generatia Baby Boomers - angajatii cu peste 45 de ani, cu un procent mediu de 69% engagement, urmati de angajatii sub 25 de ani, care au obtinut 61%.
Intre 25 si 45 de ani nivelul de engagement este de 56 – 58 %. De asemenea, Aon Romania (compania care a efectuat sondajul) identifica o diferenta intre viziunea categoriei Top Management si viziunea categoriei angajati.
Astfel, 77 % din manageri considera ca angajatii reprezinta una din cele mai importante resurse ale companiei, in schimb numai 51% din angajati sunt de acord ca sunt considerati astfel.
91% din manageri cred ca ofera oportunitati de dezvoltare in cariera, dar numai 58% din angajati sunt de parere ca locul de munca actual le ofera aceste oportunitati de dezvoltare ale carierei.
Iar in privinta beneficiilor oferite angajatilor, 70% din manageri considera ca primesc beneficii corespunzatoare (si aici referirea se face la alte beneficii, in afara de salariu), pe cand 50% din angajati considera ca primesc beneficii care vin in intampinarea nevoilor lor.