Studiu: Cum vad viitorul economiei globale directorii din media si divertisment
mediaexecutividirectoridivertismenteconomia globala
Peste doua treimi dintre directorii executivi considera ca situatia economica se imbunatateste. Asta in conditiile in care procentul acestora era mult mai mic anul trecut, doar un sfert dintre cei chestionati.
A noua editie a Capital Confidence Barometer – Media & Entertainment, un studiu al celor de la EY arata ca industria de media si divertisment se indreapta spre anul 2014 cu un nivel ridicat de incredere in economia globala.
Companiile se asteapta sa vada o crestere si o imbunatatire a activitatii de fuziuni si achizitii si estimeaza fie mentinerea, fie cresterea fortei de munca.
23% dintre directori considera ca situatia economica este stabila, 4% ca se depreciaza usor iar 5% ca este in declin puternic.
Raportul are la baza un sondaj derulat in randul directorilor executivi din companiile mari de media si divertisment din intreaga lume si isi propune sa masoare increderea corporativa in perspectivele economice, sa identifice tendintele despre care se discuta in consiliile de administratie si sa ofere o imagine de ansamblu asupra strategiilor de crestere vizate de companii.
Totodata, aproape 60% dintre executivi sunt increzatori in cresterea fortei de munca (fata de 20% in 2012), 52% in cresterea veniturilor corporative (15% in 2012) iar 43% in cresterea disponibilitatii creditarii (de la 10% in 2012).
Prioritatile consiliilor de administratie ale companiilor de media si divertisment a suferit, de asemenea, cateva modificari.
In aceste conditii, doua treimi dintre executivi declara ca, in prezent, pun un accent mai mare pe eficienta si controlul costurilor decat cu un an in urma.
Gestionarea riscurilor este in topul prioritatilor pentru 60% dintre companiile analizate, guvernanta corporativa pentru 57% dintre companii, relatiile cu investitorii in 53% dintre companii; aspectele de reglementare – in 50%; atragerea si retinerea talentelor - in 47%, iar alocarea de capital - in 43% dintre companiile chestionate.
"Pe masura ce ne apropiem de sfarsitul anului 2013, devine tot mai clar ca industria de media si divertisment este optimista cu privire la anul care urmeaza", spune Tom Connolly, EY, lider global al departamentului de Asistenta in Trazactii, Media & Divertisment .
Statistici:
Aproximativ 80% dintre executivii din companiile de media si divertisment cred ca mediul de reglementare incurajeaza initiativele de crestere ale companiilor.
Aproape trei sferturi se asteapta la o crestere in urmatoarele 12 luni. 62% cred ca economia globala va creste cu 1%-3%, 11% cred ca va creste cu 3%-5%, in timp ce 20% cred ca nu va fi nicio crestere, iar 7% cred ca va fi o crestere negativa.
Locurile de munca din industria de media si divertisment sunt relativ sigure, cu doar 13% dintre directorii executivi indicand ca au de gand sa reduca numarul de locuri de munca. 55% isi propun sa-si mentina numarul curent de locuri de munca iar 32% sa il creasca.
85% dintre executivi considera disponibilitatea creditarii fie stabila, fie imbunatatita, in comparatie cu 55% cu un an in urma.
57% dintre executivi spun ca intentioneaza sa utilizeze un procent mai mare de numerar pentru a finanta tranzactii. 25% inclina spre finantarea pe datorie, iar 18% vor lua in considerare, mai degraba, finantarea tranzactiilor din capitaluri proprii.
Dupa o perioada de incertitudine, se pare ca exista o revenire a dinamicii pietei, cu 53% dintre executivi care declara ca se concentreaza pe crestere in urmatoarele 12 luni, in comparatie cu doar 39% in urma cu un an. 32% dintre executivi au indicat ca reducerea costurilor si eficienta operationala vor fi prioritare pentru ei iar pentru 13% - mentinerea stabilitatii.
Trei sferturi dintre executivi se asteapta ca volumul de tranzactii de fuziuni si achizitii sa se imbunatateasca in cursul anului viitor, 21% cred ca va ramane la fel, iar 5% spun ca va scadea.