Studiu: De la "om" la "consumator digital"

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Studiu: De la om la consumator digital Studiu: De la "om" la "consumator digital"
de Manager.ro la 23 Iul. 2014
Urmareste-ne pe Google News
eyanalizastudiuoameniconsumatori digitalimaterii primesanatate

Cei mai multi oameni (62%) sunt in prezent consumatori digitali si adepti ai utilizarii tehnologiei in scopul filtrarii informatiilor si luarii de decizii de achizitie, asa cum se subliniaza in raportul EY, Consumers on board: how to copilot the multichannel journey. Raportul are la baza rezultatele unui sondaj derulat la nivel global, in randul a 30.000 de consumatori din 34 de tari, si raspunsurile directorilor executivi obtinute in cadrul unor interviuri aprofundate.

A doua editie a sondajului EY, realizat la nivel global pe tema "consumatorului de tip nou", dezvaluie modul in care evolueaza comportamentul acestuia, precum si dimensiunea si natura relatiei pe care trebuie s-o dezvolte companiile cu acest tip de consumator. Prin comparatie cu sondajul anterior din 2012:
 
- Cumparaturile online au devenit mult mai frecvente. Singurele categorii de cumparaturi pentru care procesul de achizitie ramane neschimbat, se desfasoara in magazine clasice, sunt cele din categoriile: masini, contracte de telefoane fixe si mobile, si credite de consum.

- Desi pretul ramane pe mai departe principalul criteriu in decizia de cumparare, acesta incepe sa piarda teren in fata altor factori precum calitatea produsului si garantia acordata.

- Consumatorii mai tineri, cu varste intre 15 si 29 de ani, dicteaza directia de dezvoltare a produselor si serviciilor. Ei sunt de trei ori mai dispusi decat grupul de varsta de peste 50 de ani sa se implice in activitati de colaborare in procesul de creatie, companiile folosind opiniile consumatorilor in punctele cheie ale procesului de inovatie. In acest context, o parte dintre  responsabili de marketing risca sa ignore publicul senior, care este considerat ca fiind generatia cea mai bogata.

- Pretul si calitatea sunt factorii care influenteaza cel mai mult decizia de cumparare. Cu toate astea, cresterea loialitatii fata de brand, vizibila pe toate pietele, subliniaza interesul brandurilor de a construi increderea consumatorilor si de a le oferi o experienta de calitate pe termen lung.

- Pentru a obtine avantaje competitive pe termen lung, companiile trebuie sa tinteasca "hypertasker-ii digitali", cumparatorii viitorului, cei mai sofisticati si mai exigenti dintre cumparatorii digitali. 

"Raportul EY anterior, realizat in urma cu doi ani, a conturat imaginea unor consumatori care isi doreau ca produsele si serviciile sa fie proiectate, vandute, livrate, intretinute si achizitionate intr-un mod convenabil lor. Astazi, consumatorii sunt mult mai  informati si au mult mai multa incredere in ei insisi, cautand si analizand mai mult decat oricand inainte de a face o achizitie. O schimbare de asemenea dimensiune cere atentie. In epoca consumatorului inteligent, este vital sa se constientizeze faptul ca acesti consumatori vor sa fie implicati si pot coopera chiar din faza de proiectare si  dezvoltare de noi produse", a declarat Elena Badea, Director de Marketing si Comunicare EY Romania.
 
Prin comparatie cu rezultatele din 2012, cercetarea curenta arata, suplimentar, ca desi consumatorii considera social media ca fiind o sursa buna de informatii, se inregistreaza o crestere a numarului de oameni care vad social media ca pe un canal nou prin care isi pot exprima insatifactia (o crestere de la 5,7 la 6,0 pe o scara de la 1 la 10, unde 1 inseamna dezacord iar 10 acord complet). 
 
Social media a oferit consumatorilor o platforma pe care isi pot exprima opiniile si creativitatea. A schimbat atitudini si a deschis usi. Companiile trebuie sa raspunda, insa, ingrijorarilor consumatorilor legate de securitatea datelor personale prin prioritizarea solutiilor de cybersecuritate si avand grija sa monitorizeze sentimentele consumatorilor fata de social media, pentru a preveni situatiile in care comentariile negative pot ajunge sa capete influenta.
 
Diferentele regionale atat la nivelul  comportamentului online al consumatorului cat si la cel al ratei de penetrare a internetului presupune, de asemenea, ca bunele practici pot varia de la o piata la alta. In acest context, devin esentiale colectarea si interpretarea corecta a datelor legate de preferintele si obiceiurile locale ale consumatorilor, utilizand cele mai avansate solutii analytics.
 
"Indiferent de sector sau regiune, astazi, construirea unei experiente remarcabile pentru consumatori este la fel de importanta ca fabricarea de produse excelente. Iar ca sa reuseasca, companiile trebuie sa construiasca increderea prin satisfacerea sau, preferabil, depasirea asteptarilor consumatorilor", a mentionat Elena Badea.
 
Saptamana viitoare, EY Romania va lansa un studiu realizat pe piata din Romania despre tendintele de consum locale si cum se compara acestea cu tendintele de la nivel global.
 
Pentru a descarca raportul complet si a accesa un instrument web care sa va genereze un profil personalizat de consumator, va rugam sa vizitati pagina www.ey.com/consumers2014. In cadrul studiului au fost analizate 10 industrii: telecomunicatii, credite de consum, asigurari de locuinte, FMCG, electronice si electrocasnice, industria auto, haine, materii prime, sanatate si asigurari de sanatate.

Ultimele NOUTATI

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii

today29 Mar. 2024
Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice

today29 Mar. 2024
Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)
Business

Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)

today29 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii

today29 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x