Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Studiu Ensight: Functia HR in organizatii nu a ajuns inca la maturitatea dorita

Studiu Ensight: Functia HR in organizatii nu a ajuns inca la maturitatea dorita
de la 25 Sep. 2014
Studiu Ensight: Functia HR in organizatii nu a ajuns inca la maturitatea dorita Tags: hrromaniaresurse umanestudiiensightcompanii

Ensight Management Consulting prezinta rezultatele studiului "HR in Romania", editia a treia. Scopul acestei initiative este de a face un diagnostic al maturitatii functiei de resurse umane in companiile din Romania, punand la dispozitia comunitatii HR si a celei de business date calitative si informatii despre tendintele in resurse umane.


La acest studiu au raspuns 54 de companii, majoritatea organizatii medii si mari, cu peste 100 de angajati si cifre de afaceri care au depasit 1 milion de euro in 2012. Respondentii sunt in proportie de 90% experti in resurse umane, majoritatea cu functii de conducere. Cei mai multi respondenti provin din companii de IT&C, servicii financiare, retail si distributie. Datele au fost colectate in perioada august - noiembrie 2013 si interpretate in 2014.

Rezultatele studiului arata urmatoarele:

Rolul si pozitionarea functiei de resurse umane. Functia HR in organizatii nu a ajuns inca la maturitatea dorita, cei mai multi lideri din resurse umane fiind implicati mai degraba in implementarea strategiei de afaceri decat in dezvoltarea sau discutarea acesteia. Circa o treime dintre practicienii RU chestionati admit ca gradul lor de constientizare cu privire la strategia companiei este mediu sau scazut.

Principalele dificultati semnalate de oamenii de resurse umane. Initiativele de resurse umane nu sunt suficient intelese si puse in practica la nivel operational. In continuare, multe nu sunt integrate in strategia companiei. Acest lucru indica o deficienta de comunicare a specialistilor HR cu beneficiarii initiativelor lor – echipa de management, dar si restul organizatiei.

Rolul managementului operational. La fel ca si in anii trecuti, aprecierea profesionistilor HR este ca managerii de linie nu isi iau rolul de lideri suficient in serios si nu se implica destul in evaluarea si dezvoltarea oamenilor pe care ii conduc.

Managementul performantei. Un sfert dintre companiile respondente nu coreleaza nivelul de remunerare cu rezultatele la procesul de evaluare a performantei si doar trei sferturi din companii remunereaza in functie de rezultate echipa de management si personalul din vanzari.

Managementul talentelor. O jumatate dintre companiile chestionate au pus in practica un sistem de management al talentelor si trei sferturi dintre aceste companii ii si masoara eficacitatea, urmarind o serie de indicatori.

Mobilitate functionala. Majoritatea companiilor care au un sistem de rotatie a posturilor includ maxim 20% dintre angajati in aceste programe. Unul din trei respondenti recunoaste ca in compania sa managerii se opun ca angajatii din subordine sa preia roluri in alte departamente.

Brandul de angajator. Retelele sociale (Facebook, LinkedIn etc.) au ajuns sa fie folosite de trei sferturi dintre companii pentru comunicarea brandului de angajator catre potentialii angajati.

Ariile prioritare de dezvoltare in care nevoia viitoare depaseste cu mult stadiul actual de dezvoltare sunt managementul performantei, dezvoltarea liderilor si managementul competentelor.

Impactul situatiei economice. In 2013, una din patru companii respondente a fost nevoita sa reduca numarul angajatilor cu 6% sau mai mult, ca urmare a evolutiei pietei.

Numarul companiilor care au aplicat masuri de reducere a costurilor a scazut cu 14 puncte procentuale fata de anul precedent. Dintre masurile de reducere a costurilor, renegocierea contractelor cu furnizorii a fost aplicata de aproape 70% dintre respondenti, un procentaj semnificativ mai mare decat in anul precedent. Reducerea bugetelor de training continua, chiar si la 6 ani de la inceperea crizei. Totusi, taierea costurilor ramane acum in planul doi: eficientizarea operatiunilor si cresterea vanzarilor sunt masurile preferate atat de HR, cat si de business. Aproape jumatate dintre companiile chestionate continua masurile de restructurare in 2014.

Initiativele considerate a fi potrivite pentru depasirea crizei dar inca insuficient exploatate sunt in opinia respondentilor redesign-ul proceselor, centralizarea functiilor si externalizarea functiilor. Acestea sunt ariile in care ne asteptam ca multe companii sa lanseze proiecte in anii care urmeaza.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement