Studiu: Obiceiurile tale telefonice, enervante pentru colegii de la locul de munca
smartphone-uricolegiinterviurisondajesedintecaini
Colegii tai ar putea fi deranjati de modul in care vorbesti la telefon despre problemele digestive ale cainelui de acasa. De asemenea, ei nu tin neaparat sa-ti asculte conversatiile personale, asa ca vorbeste intr-un loc mai retras. Ne plac smartphone-urile, dar ne enerveaza colegii care nu stiu sa le utilizeze cu bun simt.
Un nou sondaj realizat in randul a 1.070 angajati americani, realizat de Harris Interactive pentru platforma de mobile business Jive Software, arata ca ne "aprindem" repede, cand vine vorba de comportamentul necioplit cu telefonul la ureche.
Cel mai mult, colegii sunt iritati de conversatiile private zgomotoase, care ar fi trebuit sa ramana... private.
Dincolo de galagia pe care o generezi in momentul in care discuti la telefon, colegii sunt enervati si de soneriile stridente care "urla" din aparatul tau. 59% dintre cei intervievati au spus ca au fost iritati de nepasarea unor colegi, care si-au lasat telefoanele sa sune in nestire.
Daca lucrezi intr-o "ferma de birouri", cel mai bine este sa iti tii telefonul in modul "Vibratii" sau "Silent", a precizat Jodi RR Smith, proprietarea companiei de consultanta in privinta bunelor maniere si etichete business, Mannersmith.
Chiar si zgomotul generat de vibratii pe biroul tau ar putea sa ii deranjeze pe colegi. Daca folosesti un ton de apel, mizeaza pe unul "profesionist".
Pentru 52% dintre angajati, cea mai enervanta situatie tine de obiceiul colegilor de a-si verifica telefoanele in timp ce poarta o discutie cu un interlocutor "fizic".
Smith precizeaza ca una din strategiile "de bun simt" este sa stabilesti pauze intre sedinte si intalniri, in care sa iti verifici telefonul, astfel incat ceilalti sa nu se simta "in plus". Totusi, doar 38% dintre angajatii intervievati au spus ca sunt deranjati de cei care isi verifica smartphone-urile in timpul unei sedinte de lucru.
"Daca toata lumea ar fi concentrata si implicata in conversatie, sedinta s-ar termina mai repede", a mai spus Smith.