Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Studiu: Tinerii romani, dornici sa detina propria afacere

Studiu: Tinerii romani, dornici sa detina propria afacere
de la 25 Iun. 2014
Studiu: Tinerii romani, dornici sa detina propria afacere Tags: falimentepoliticaeconomieromaniafinantareantreprenoriat

Amway, una dintre cele mai mari companii de vanzari directe din lume, a lansat Raportul Amway privind antreprenoriatul la nivel global pentru anul 2013. Pentru prima data, raportul este realizat la nivel global, in 24 de tari, iar acesta este al doilea an consecutiv in care Romania a fost inclusa in studiu.


Raportul a fost realizat, la initiativa Amway, de catre compania de cercetari GfK si ofera informatii si date despre atitudinea oamenilor, cu varsta +15 ani, cu privire la antreprenoriat si independenta financiara.

Studiul realizat pentru Romania in 2013 arata ca romanii au un potential antreprenorial foarte ridicat, peste media globala, si ca posibilitatea unui venit suplimentar este cel mai motivant factor:

- Datorita atitudinii pozitive fata de antreprenoriat, potentialul antreprenorial al respondentilor din Romania a cunoscut o crestere remarcabila cu 8% ajungand la 41%, fata de 33% in 2012, depasind media tuturor  tarilor sondate (39%).

- 70% dintre respondentii romani considera inceperea unei afaceri proprii ca fiind un pas important si de bun augur in cariera. Aceasta pondere egaleaza media la nivel international si o depaseste pe cea a tarilor din Uniunea Europeana, cu un punct procentual. 

- Potentialul antreprenorial in Romania este de 41%, 4 din 10 persoanele sondate fiind dispuse sa isi inceapa o afacere. Aceasta cifra este peste media de 39% a tuturor tarilor incluse in studiul Amway. De asemenea, 1 din 2 tineri romani cu varsta de pana la 39 de ani, doresc sa inceapa o afacere proprie. 

- Pentru respondentii din Romania, factorul decisiv care ii motiveaza sa ia in considerare inceperea unei afaceri proprii il constituie “perspectiva unor venituri suplimentare” (53%), mult peste media la nivel international (29%).

- Respondentii cu studii superioare au un potential mai ridicat pentru antreprenoriat (87%).

- Cele mai mari provocari si impedimente le reprezinta “obligatiile financiare care pot genera falimentul” (45%) si “pericolul crizei economice” (23%).

"Pentru Amway conteaza foarte mult motivele si atitudinea oamenilor cu privire la antreprenoriat care stau la baza modelului nostru de afaceri. La nivel global, Amway, lider mondial in vanzari directe, se bazeaza pe eforturile depuse de mai mult de 3 milioane de Intreprinzatori Privati Autorizati. Raportul Amway are ca scop principal incurajarea dezbaterilor publice cu privire la antreprenoriat si reiterarea rolului edificator pe care acesta il joaca in economia de astazi. Consolidarea spiritului antreprenorial contribuie la cresterea economica si a nivelului de trai. Tocmai din aceasta cauza, Amway doreste sa propulseze si promoveze antreprenoriatul in Romania si la nivel global. Prin urmare, noi punem rezultatele sondajului la dispozitia publicului, pentru a fi dezbatute la nivel cat mai larg si a fi aduse la cunostinta cat mai multor formatori de opinie, actionarilor principali ai marilor companii, dar si altor jucatori importanti din piata", a declarat Ioana Enache, Director General al Amway Romania si Bulgaria. 

Atitudinea generala cu privire la antreprenoriat

La nivel international, in medie, atitudinea fata de antreprenoriat este pozitiva, in proportie de 70%. In Romania, ponderea se ridica la acelasi nivel. 

Evaluand rezultatele pe diferite grupuri demografice, o atitudine pozitiva fata de antreprenoriat s-a observat in randul respondentilor cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani (79%), dar si in cazul studentilor (83%). Mai mult decat atat, 87% dintre respondentii cu studii superioare denota o atitudine foarte pozitiva fata de antreprenoriat, in timp ce 61% dintre persoanele din aceeasi categorie se pot vedea incepandu-si propria afacere.

Beneficii materiale contra beneficii non-materiale

Cand vine vorba de a incepe o afacere ca ocupatie secundara, factorul cel mai motivant pentru respondentii din Romania, in special pentru absolventii de facultate, il constituie posibilitatea obtinerii unui venit suplimentar. Procentul lor, de 53%, este de aproape de doua ori mai mare decat media internationala, de 29%. 

Independenta financiara fata de un angajator este al doilea factor ca importanta pentru romani, atunci cand se gandesc sa inceapa o afacere pe cont propriu. La polul opus, implinirea personala si alti factori non-materiali au importanta secundara pentru romani (23%), spre deosebire de alte tari (media internationala: 38%).

Temeri: falimentul si criza economica 

Potrivit raportului Amway privind antreprenoriatul la nivel global pentru 2013, un procent de 60% dintre respondentii romani se tem de eventualitatea unui esec, in timp ce media la nivel international este de 70%. Aceasta teama de esec este valabila pentru toate grupurile demografice si este compusa, in principal, din doi factori: “obligatiile financiare care pot genera falimentul” (45%) si “pericolul crizei economice” (23%).

Cei mai importanti factori meniti sa incurajeze antreprenoriatul sunt "finantarea publica si creditele destinate inceperii unei afaceri" (Romania: 46%; media internationala: 42%); “educatia in domeniul antreprenoriatului si invatarea abilitatilor de business” (Romania: 35%; media internationala: 33%) si "birocratia redusa" (Romania: 33%; media internationala: 29%).

Cand vine vorba de politica, mass-media si societatea in ansamblu, respondentii romani considera contextul general din tara lor ca fiind nefavorabil antreprenoriatului. Evaluarea este chiar mai puternica in randul respondentilor cu studii superioare (26%).

1 Australia, Austria, Columbia, Republica Cehă, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Marea Britanie, Grecia, Ungaria, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Rusia, Spania, Elveția, Turcia, Ucraina și Statele Unite ale Americii


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement