Studiu: Unii dintre romani nu mai dau multi bani pe haine si vacante, pentru a-si satisface pofta de tutun si alcool
studiututuntigarialcoolhainecheltuieli
Romanii raman rezervati, cand vine vorba de consum si sunt dispusi sa reduca cheltuielile, mai ales cele pentru haine, produse electronice si electrocasnice si vacante, dar nu ar renunta nici in ruptul capului la alcool, tigari, fructe si legume, releva un studiu realizat de 360insights.
"In ceea ce priveste consumul, precautia si reducerile raman prezente in viata romanilor, insa se poate observa ca fata de 2010 nivelul acestor restrictii nu a crescut, romanii parand a fi ajuns la un nivel optim al cheltuielilor, avand in vedere ca isi permit sa achizitioneze categoriile de care au nevoie, incadrandu-se in limitele de buget impuse. Hainele, incaltamintea, aparatura electronica si electrocasnica, amenajarile interioare dar si vacantele sunt in continuare pe lista cheltuielilor pe care romanii vor sa le reduca" , se arata intr-un studiul 360insights.
In privinta alcoolului si tigarilor, romanii nu sunt la fel de dispusi ca in 2010 sa scada cheltuielile. Daca in urma cu 2 ani circa 4 din 10 romani erau decisi sa economiseasca din banii dati pe tigari si bauturi alcoolice, in 2012 mai putin de 3 din 10 doresc acest lucru; cei mai multi sunt decisi sa isi mentina consumul.
Pentru anumite categorii sociale, solutia este ca pretul platit sa fie cat mai mic. Romanii urmaresc promotiile sau aleg produse de la marci mai ieftine decat cele cumparate de obicei.
Categoriile pentru care romanii sunt mai dispusi sa apeleze la promotii sau marci mai ieftine sunt electronicele si electrocasnicele, dar si hainele. Si in privinta vacantelor, romanii aleg destinatiile mai la indemana.
"Totusi, atat pentru categoriile amintite anterior, cat si pentru toate celelalte investigate, modul de economisire pentru care opteaza majoritatea este reducerea cantitatii sau a frecventei de cumparare", arata studiul 360insights.
"In concluzie, dupa mai mult de trei ani de recesiune, criza financiara a devenit incetul cu incetul o constanta in viata romanilor, afectand intr-o masura mai mica sau mai mare fiecare aspect al vietii cotidiene. Ca si masuri, romanii raman atenti la cheltuieli, bugetul lor fiind intr-o stare de «inghet»".
Studiul a fost efectuat de 360insights pe baza datelor culese in luna martie prin intervievarea telefonica a 800 de subiecti cu varste cuprinse intre 16 si 64 de ani.