Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Topsy, cel mai complet motor de cautare pe Twitter

Topsy, cel mai complet motor de cautare pe Twitter
de la 07 Sep. 2013
Topsy, cel mai complet motor de cautare pe Twitter Tags: twittertweetmotor de cautare in retelele socialetopsysocial analytics

Se stie ca regasirea unui tweet pe un anumit subiect este o misiune practic imposibila in conditiile in care, sub presiunea reglementarilor de pastrare a confidentialitatii, Twitter a redus de-a lungul timpului perioada pentru care putem face cautari in tweet-uri, de la o luna, la doar cateva zile. Dar reteaua sociala ascunde o formidabila mina de informatii, iar compania californiana Topsy este decisa s-o exploateze. Ea a indexat toate tweet-urile publice, reusind sa "foreze" pana la primul tweet publicat la 1 martie 2006 de catre Jack Dorsey, cofondatorul retelei. Conform site-ului topsy.com, pana miercuri, 4 septembrie, fusesera arhivate peste 540 de miliarde de tweet-uri.


Reusita Topsy este o premiera, in conditiile in care Twitter limiteaza sever accesul la tweet-uri. Interfetele de programare (Application Programming Interface - API) standard sunt de exemplu limitate la doar 1% din tweet-urile publice. Cativa rari parteneri au acces la "conducta de date" care cuprinde totalitatea tweet-urilor, o enorma cantitate de informatii tinand cont de faptul ca reteaua poate genera peste doua miliarde de tweet-uri pe saptamana.
Topsy face parte dintre partenerii certificati Twitter, aflati pe scurta lista de "Certified Data Reseller Products", alaturi de Data Shift, Gnip si NTT Data.
 
Compania Topsy Labs, Inc., cu sediul in San Francisco, California, SUA, a fost creata in 2007 de catre Vipul Ved Prakash, Rishab Aiyer Ghosh, Gary Iwatani si Justin Foutts. Cu cei peste 40 de angajati din birourile sale aflate in San Francisco si Washington DC, Topsy realizeaza produse de cautare, indexare si analiza a mesajelor publice din retelele sociale. Compania a atras fonduri venture de circa 27 de milioane de dolari din partea BlueRun Ventures, Ignition Partners, Founders Fund, Scott Banister si a altor investitori.
 
Cifre astronomice
Sutele de milioane de mesaje stocate in prezent pe cele 3.500 de servere ale Twitter nu sunt decat o picatura de apa in raport cu oceanul tuturor tweet-urilor postate de-a lungul vremii. Azi, Topsy inregistreaza intre 400 si 600 de milioane de postari cotidiene. Aceasta inseamna o inregistrare de efectuat la fiecare 150 de milisecunde.
Cantitatea de date create pe Twitter plus Facebook in prezent este mai mare decat tot ceea ce a fost creat pe restul Web-ului de la aparitie pana acum.
Topsy repertoriaza toate micromesajele (de maximum 140 de caractere) din reteaua Twitter. Instrumentele sale permit analizarea sutelor de miliarde de tweet-uri si de pagini de internet, in scopul de a accede la informatiile "ascunse". Platforma filtreaza rezultatele in functie de utilizator sau de perioada de timp, le indexeaza, le analizeaza si le clasifica dupa continut si tendinte.
Motorul de cautare pe Twitter poate fi un formidabil instrument sociologic la care pot avea acces societati comerciale, cercetatori sau profesionisti din marketing.
O versiune Analytics Pro a acestui serviciu este disponibila gratuit timp de 14 zile pe site-ul topsy.com. Utilizatorii pot avea acces la conversatii online privind celebritati, branduri sau subiecte de actualitate sau pot realiza grafice ale activitatii pe Twitter in functie de un anumit eveniment petrecut. Ei pot regasi astfel primele tweet-uri care-l mentioneaza pe Justin Bieber (in 2008) sau Barack Obama (in 2007).
 
O piata puternic concurentiala
Indexarea si analiza mesajelor postate pe retelele sociale este o misiune dificila, chiar si pentru gigantii web ca Facebook sau Google.
Obiectivul Facebook, de exemplu, este de "a face lumea mai deschisa si mai conectata", dar cautarea de continut din exteriorul site-ului a devenit dificila datorita parametrilor de confidentialitate a utilizatorilor. Reteaua sociala a incercat sa imbunatateasca activitatea de cautare cu ajutorul serviciului Graph Search.
La randul sau, Google permitea, din decembrie 2009, cautarea de informatii pe Twitter, Facebook si bloguri prin intermediul instrumentului sau Real-Time Search, dar acest serviciu a fost abandonat in iulie 2011.
Microsoft incearca de asemenea sa integreze datele din social media in motorul sau de cautare Bing. Cu toate acestea, partea sa de piata in domeniul cautarii ramane infima, in raport cu Google.
Chiar si Biblioteca Congresului SUA si-a propus sa arhiveze toate tweet-urile americanilor.
Alta era situatia in anii 2008-2010, cand piata era invadata de un intreg grup de start-up-uri care-si propuneau cautarea "in timp real", intre care Collecta, OneRiot, Crowdeye, Tweetmeme sau Scoopler. Treptat, Google, Yahoo sau Bing si-au dezvoltat ori au adoptat functii similare, eliminand de pe scena toti acesti mici competitori, cu exceptia Topsy. OneRiot a fost cumparat de WalMart Labs, in vreme ce restul au disparut.
In acelasi timp au aparut insa si alti concurenti mai mici, precum ceilalti parteneri certificati Twitter amintiti mai devreme, Data Shift, Gnip si NTT Data.
 
Previzibila tinta
Performanta anuntata de Topsy face din aceasta companie o previzibila tinta pentru potentiali cumparatori giganti, intre care, in primul rand, Twitter.
In urma cu doar cateva zile, pe 28 august, Twitter a cumparat societatea Trendrr, un start-up lansat in 2007 la New York si specializat in analiza in timp real a mesajelor postate pe retelele sociale cu privire la programele de televiziune si reclame, oferind informatii referitoare la perceptia publicului despre aceste programe.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement