Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Trader-ii salbatici: Cum fac bani "lupii" de pe Wall Street

Trader-ii salbatici: Cum fac bani "lupii" de pe Wall Street
de la 13 Ian. 2014
Trader-ii salbatici: Cum fac bani "lupii" de pe Wall Street Tags: jordan belfortpump and dumprogue trader

Recentul film ”The Wolf of Wall Street” a repus pe tapet povestea lui Jordan Belfort, un adevarat ”lup” pe Wall Street, care a reusit sa faca multe milioane de dolari prin metode... neortodoxe. Care ar fi insa aceste metode?


Belfort era ceea ce se cheama „rogue trader”, ceea ce in traducere libera ar insemna trader escroc sau pungas, care foloseste metode ilegale, neortodoxe, dure de a vinde.

Belfort folosea o schema de tip „pump and dump”, in traducere libera „umfla si arunca”. Aceasta tehnica presupune promovarea agresiva de catre broker a unei actiuni pe care acesta o detine.

Tot mai multi oameni cumpara actiunea respectiva, in urma unei campanii agresive de promovare. Ulterior, dupa o reclama mincinoasa, pretul urca semnificativ, iar brokerul respectiv vinde si incaseaza profitul.

Actiunea respectiva este promovata in mod fals ca fiind una extrem de atractiva, cu un mare potential de crestere. Practic, brokerul este „jucator” in mod ilegal: el face promovarea, ii minte pe cumparatori, si tot el este si detinator de actiuni.

De exemplu, compania X este recent infiintata intr-un garaj de catre cineva care foloseste bani imprumutati. Firma are cativa angajati si se ocupa cu asamblarea de smartphone-uri, unele cat se poate de banale.

Brokerii fara scrupule cumpara actiuni si incep sa incinga telefoanele si sa trimita e-mail-uri. Ei promoveaza compania respectiva ca fiind una de mare viitor, care fabrica niste smartphone-uri „senzationale”, „revolutionare”, dar si la un pret foarte mic.

Cei care cred in aceasta poveste, fiind si prea comozi sa faca propriile cercetari, accepta sa intre in schema si sa cumpere actiuni. Pretul initial este unul foarte mic, de regula de sub 1 dolar pe actiune.

In urma cumpararii insa, pretul ajunge la 2 dolari. Brokerii isi dubleaza banii intr-un timp foarte scurt, dupa care vand totul si-i lasa pe ceilalti cu buza umflata. Pretul scade la jumatate de dolar, iar cumparatorii isi pierd aproape toti banii.

De regula, aceasta schema functioneaza eficient in cazul actiunilor companiilor mici, care sunt tranzactionate in afara pietelor reglementate. Aceste firme au, de obicei, rezerve foarte mici de cash si sunt necunoscute marelui public.

Atunci cand exista cativa cumparatori, pretul lor tinde sa creasca foarte mult. Fiind tranzactionate extrem de putin, orice nou influx de investitori determina o crestere masiva a pretului.

Astfel, un broker fara scrupule poate sa-si dubleze sau sa-si tripleze banii intr-un timp foarte scurt, pe baza unei reclame mincinoase. Odata ce pretul creste, acesta isi vinde actiunile detinute.

In absenta unor noi cumparatori, pretul scade ulterior, iar cumparatorii inregistreaza pierderi uriase. Astfel, un investitor realist trebuie sa tina mereu minte vechea vorba „prea bun ca sa fie adevarat”.

Daca cineva va suna si va prezinta un produs ca fiind „senzational”, o adevarata mina de aur, trebuie sa va intrebati de ce a tinut persoana aceea sa impartaseasca aceasta informatie cu dvs. si de ce nu a pastrat informatia aceea pentru ea.

Raspunsul este simplu: produsul acela este o mina de aur doar pentru brokerul respectiv si doar in cazul in care mai multi oameni intra in schema si umfla pretul prin achizitiile facute.

Un castig atat de mare intr-un timp atat de scurt nu poate veni fara un risc pe masura. Este esential sa faceti propriile analize, cat se poate de obiective, asupra unui produs sau a unei actiuni inainte de a face vreo achizitie.

Daca ar fi gandit toti asa, oameni ca Jordan Belfort nu ar fi ajuns niciodata sa stranga sume uriase de bani intr-un timp atat de scurt, bazandu-se pe lacomia si comoditatea unor oameni care au preferat sa cumpere ceva doar pe baza unui telefon primit de la un necunoscut care, culmea!, vroia sa impartaseasca si altora secretul obtinerii unor sume mari de bani intr-un timp scurt si fara munca.

Foto: Wikipedia.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement