BMW a patentat doua noi motoare
bmwmotoarepatentm3supraalimentareingineri
BMW a patentat, in Germania, un motor V6 twin-turbo si un motor V8 twin-turbo. Motorizarile respective ar putea fi preluate de viitorul M3.
Ambele au doua turbocompresoare si prezinta un sistem de supraalimentare secventiala. Respectivul sistem le-ar permite inginerilor BMW sa obtina presiunea maxima de alimentare suportata de turbine si de blocul motor in cel mai scurt timp, eliminand golul-ul turbo.
Pentru moment, primul "candidat" la utilizarea acestor motoare este viitorul M3 F80, in timp ce pasionatii marcii bavareze pun si M4 F84 pe lista.
Cei de la BMW iau in considerare mai multe variante de motorizare pentru viitorul M3 si una dintre posibilitati este un motor V6 supraalimentat.
Design-ul unitatii respective a fost deja patentat, iar proiectul vizeaza un motor V6 cu un sistem secvential de supraalimentare, optimizat pentru performante maxime.
In schimb, patentarea tehnologiei supraalimentarii secventiale nu obliga inginerii BMW sa foloseasca tehnologia respectiva doar pe unitatile V6, dupa cum nu au folosit tehnologiile EfficientDynamics doar pentru versiunile economice ale unor modele din gama.
Mai precis, motoarele pe benzina cu sase cilindri in linie si unitatile cu patru cilindri in linie ar putea beneficia si ele de aceasta tehnologie. Oficialii BMW nu au confirmat inca informatiile privind aceasta tehnologie si nu au comentat ipotezele referitoare la viitoarele utilizari ale acestui patent.