BMW a testat pe drumurile publice masina care se conduce singura

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
BMW a testat pe drumurile publice masina care se conduce singura BMW a testat pe drumurile publice masina care se conduce singura
de Manager.ro la 01 Sep. 2011
Urmareste-ne pe Google News
bmwconnectdrivebmw seria 5masina fara sofer

Pana acum, constructorul auto german BMW a testat sistemul ConnectedDrive doar in incinta pistelor special amenajate pentru sesiuni de incercari cu automobile prototip. De data aceasta insa, inginerii marcii bavareze au avut curajul sa iasa cu masini echipate cu acest sistem si pe drumurile publice. ConnectedDrive este un sistem dezvoltat de BMW prin care automobilul preia managementul sistemului de franare si al acceleratiei, practic masina "sofand" singura, fara ajutorul celui de la volan. In prezent, sistemul este disponibil doar pentru deplasarile pe autostrada.

Modelul ales pentru testele pe drumurile publice unul din Seria 5 cu transmisie automata, la care a fost adaptat ConnectedDrive. 
 
Sistemul este actionat cu ajutorul unui buton, odata ce conducatorul auto a ajuns pe autostrada, moment in care  ConnectedDrive preia controlul total al acceleratiei si al sistemului de franare al masinii. Daca sistemul detecteaza un vehicul in fata care se misca mai incet, dar niciunul pe partile laterale, este capabil sa schimbe benzile pentru a efectua o depasire.
 
Relaxare in trafic aglomerat
 
Aglomeratie mare pe Autostrada 9 ce face legatura intre oresele germane Munchen si Nuremberg. Insa, in pofida agitatiei, soferul este asezat confortabil si foarte relaxat in spatele volanului. De ce? Pentru ca masina functioneaza complet automat si independent de conducator. Accelereaza si depaseste alte vehicule singura, in timp ce sistemele monitorizeaza conditiile de trafic pentru a le adapta la stilul de condus. Un al doilea motiv al relaxarii celui de la volan este chiar persoana in cauza, Nico Kampchen, seful diviziei grupului de cercetari pentru sisteme automate de conducere a autovehiculelor din cadrul BMW, care are peste cinci mii de ore de sofat la bordul unor astfel de masini. 
 
Cerecetatorii au echipat un BMW Seria 5 cu  ConnectedDrive, dar si cu camere video de asistenta la condus, ce detecteaza orice alte evenimente care se desfasoara independent de traiectoria masinii. 
 
Una dintre marile provocari pentru inginerii bavarezi a fost sa "invete" sistemul cu iesirile si intrarile de pe autostrada, insa si aceasta problema poate fi rezolvata cu o abordare cooperativa.
 
Momentan, sistemul poate reactiona la stimuli, masina avand capacitatea de a intra singura in coloana de masini de pe autostrada si poate chiar sa schimba banda de deplasare in deplina siguranta, pana la o viteza de maximum 130 km/h, insa in deplina concordanta cu restrictiile impuse in anumite zone.
 
Monitorizarea permanenta a pozitiei masinii, cheia succesului
 
Pentru a asigura o functionare lina a autoturismului, dar si pentru ca acesta sa fie agil in trafic, sistemul trebuie inzestrat cu date menite sa-l faca sa reactioneze imediat la situatiile neprevazute aparute in trafic. Strategia de functionare corecta a acestui sistem se bazeaza pe doua coorodnate: monitorizarea permanenta a pozitiei masinii si capacitatea automobilului de a identifica celelalte masini din trafic, dar si celelalte obiectele inconjuratoare. Un sprijin important pentru functionarea coerenta a ConnectedDrive vine si din partea  deja clasicelor sisteme de senzori de parcare sau camere video de monitorizare a masinii. 
 
Prin intermediul hartilor digitale si cu ajutorul localizarii prin GPS, vehiculului primeste date despre pozitia sa cu o precizie uimitoare. Totodata, primest informatii exacte si despre starea drumului pe ruta pe care urmeaza sa o parcurga, inclusiv cate benzi are portiunea de drum.
 
Aceste informatii sunt suplinite de date primite de la camera video montata in bara de protectie din fata, a masinii, cea care te atentioneaza atunci cand ai calcat banda continua. Obiectele din fata, dar si din jurul masinii, sunt depistate de senzorii radar, ce fac parte din sistemul adaptive cruise control, care beneficiaza de functia Stop&Go. 

Ultimele NOUTATI

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate
Economie

Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x