Ce fel de masina electrica vor scoate pe piata companiile Alcoa si Phinergy
alcoamasina electricaapalititubaterie
Masinile electrice sunt tot mai promovate in media din intreaga lume, iar producatorii auto vor sa le transforme in alternative cat mai bune pentru soferii care se ingrijoreaza de costurile mari ale combustibilului.
Cumparatorii inca se tem ca o masina electrica nu este destul de performanta ca sa ii duca la destinatie, iar autonomia acesteia lasa de dorit.
Potrivit digitaltrends.com, un studiu arata ca soferii se plang de faptul ca statiile de reincarcare pentru astfel de masini sunt destul de rare.
Totusi, producatorul de baterii Phinergy si compania Alcoa lucreaza impreuna pentru a scoate pe piata o masina electrica cu autonomie mai mare. In prima etapa, proiectul lor a presupus modificarea unui model Citroen C1.
Masina are doua baterii, una cu litiu-ion, iar cealalta-cu aluminiu-aer. Expertii au ramas uimiti de faptul ca ambele baterii permit parcurgerea unei distante de aproximativ 1.600 km, dupa cum sustin cele doua companii.
Potrivit lui Aviv Tzidon, CEO-ul de la Phinergy, in momentul cand ai parte de un automobil cu autonomie limitata si este nevoie de infrastructura care sa o incarce rapid, pierzi libertatea de a ajunge acolo unde vrei cu masina.
Creatia celor doua companii se bazeaza cel mai mult pe bateria litiu-ion.
Dupa ce aceasta se termina, cealalta baterie, mai densa din punct de vedere energetic, intra in functiune.
In momentul cand aceasta baterie este incarcata, oxigenul este preluat din exterior, el fiind combinat cu apa adaugata de sofer, rezultand o reactie chimica care duce la aparitia hidroxidului de aluminiu si a curentului electric.
Inginerii au si o problema: bateria aluminiu-aer nu este reincarcabila.
Totusi, expertii de la compania Alcoa sustin ca in cazul in care soferul alimenteaza cu apa de la robinet aceasta baterie la fiecare 1-2 luni, ea poate functiona fara probleme timp de 20-30 de ani.