CEO-ul Fiat doreste sa revigoreze (pentru a patra oara) marca Alfa Romeo
alfa romeofiatvanzariaceagrupchrysler
Sergio Marchionne spera ca investitiile de miliarde de euro in Alfa Romeo vor duce la revigorarea brandului auto care a inregistrat numai pierderi financiare in ultimii zece ani; totodata, vanzarile de masini sport Alfa Romeo au scazut semnificativ in ultimii sase ani.
Vanzarile legendei Alfa vor scadea, cel mai probabil, sub 100.000 unitati, pentru prima oara din 1969. Noul plan al lui Marchionne pentru Alfa - al IV-lea de cand a venit la Fiat in iunie 2004 - are acelasi obiectiv ca si cel implementat in cazul marcii premium Maserati de la Fiat. In acest sens, Alfa ar urma sa produca masini premium, care sa fie exportate din Italia in toata lumea.
"Continuam sa muncim pentru a reproiecta platforma Alfa Romeo si cred ca vom veni cu mai multe detalii la finele primului trimestru din 2014", a spus Marchionne, in timpul unei conferinte telefonice cu analistii auto, desfasurata in data de 30 octombrie. "Vom lua in calcul un plan pe cinci ani" pentru Alfa Romeo si alte marci din portofoliul Fiat, a mai spus Marchionne.
Marchionne a precizat ca va prezenta strategia "cincinala" pentru Fiat Group si Chrysler in 2014, la finele lui aprilie, in concordanta cu primul trimestru de raportari financiare pentru companie.
O relansare eficienta a brandului Alfa reprezinta un element vital pentru strategia lui Marchionne de a readuce profitul in "garajul" Fiat, pana in 2016. Fiat a pierdut 700 milioane euro in 2012 si pana acum, Alfa nu a generat profituri sub conducerea lui Marchionne.
Renasterea Alfa se va concentra asupra arhitecturii tractiunii pe spate si a celei integrale, care este dezvoltata de o echipa mica de tehnicieni, aflata in atelierele Maserati din Modena, Italia. Philippe Krieff, care raspunde direct in fata lui Harald Wester, directorul tehnic al Fiat-Chryler si CEO al Alfa si Maserati, conduce aceasta echipa.
Totusi, Alfa Romeo nu va putea genera destule "valuri", pentru a conta din nou pe piata auto. Asadar, arhitectura lui Krieff va trebui sa fie indeajuns de flexibila, astfel incat sa poata fi folosita si de brandurile Chrysler si Dodge. Cu un volum global de 101.000 unitati pe an, Alfa se situeaza modest in spatele unor giganti precum BMW si Mercedes.
Exista doua mari motive ale acestui impas: Alfa ofera doar trei modele - subcompacta MiTO, compacta Giulietta si coupe-ul 4C. Producatorul auto este dependent in totalitate de piata auto europeana in scadere. In primele zece luni ale lui 2013, vanzarile europene ale Alfa au scazut cu 30%, la 53.604 unitati, potrivit informatiilor ACEA.