Chevrolet Volt vs. Nissan Leaf. Cine castiga duelul masinilor eco?
chevroletnissanvoltleafduel
Lansarea simultana a celor doua automobile ecologice a nascut si o rivalitate, chiar daca oficialii celor doua companii se abtin de la comentarii.
Conform statisticilor, Nissan este in fata celor de la Chevrolet. Leaf a fost comercializat in 4.806 exemplare, in timp ce Volt a adunat doar 2.870 de impatimiti de automobile ecologice.
Cifrele sunt interesante, dar nu cantaresc asa de greu, asta pana cand productia celor doua modele nu va ajunge la cote "industriale". Chevrolet intentioneaza sa ajunga sa asambleze 16.000 de modele Volt, in 2011 si 50.000 de unitati, in 2012.
In prezent, Nissan are capacitatea de a produce 50.000 de unitati de Leaf, pe an, la fabricile din Japonia. Incepand cu anul 2013, costructorul nipon va putea sa asambleze inca 150.000 de modele, dar la fabrica din Tennessee, SUA.
Entuziasmul pentru ambele modele de automobile ecologice este urias. David Crane, presedintele gigantului energetic american, NRG, care construieste o retea nord-americana de incarcare a masinilor electrice, este satisfacut de masina. "Eu si prietenii mei suntem foarte atasati de Leaf. Nu vad niciun compromis in a conduce zilnic un model pur electric", sustine Crane.
David Chmapion, sef de teste la Consumer Reports, adora Volt pentru ca "este o masina pe care o poti folosi zilnic, fara prea mare bataie de cap".
Ceea ce este si mai interesant, cele doua modele atrag clienti "de elita". AutoPacific, o companie americana de cercetare de piata din domeniul auto, arata faptul ca potentialii clienti pentru Chevrolet Volt si Nissan Leaf sunt persoane ale caror venituri se situeaza in jurul valorii de 150.000 de dolari anual. Cu mult peste cei 100.000 de dolari, cat reprezinta venitul anual al potentialilor clienti de Toyota Prius, cel mai comerializat hibrid din lume.
"Nu sunt persoane care cauta un automobil simplu, care sa-i transporte din punctul A in punctul B. Peste jumatate dintre acestia mai detin doua-trei masini acasa", sustine George Peterson, fondatorul AutoPacific.
Imagine de marca
Dar ce se poate spune despre succesul acestor modele, tradus in imagine de marca? Voltul de 43.000 de dolari a castigat numeroase trofee si a fost laudat pentru tehnologia avangardista, dar care este imbinata, cu succes, cu un propulsor clasic. Totusi, cei care au condus un Chevrolet Volt au criticat scaunele mult prea inguste, instrumentele de bord greu de utilizat si, cum era de asteptat, pretul piperat.
Nissan Leaf a primit numai cuvinte de lauda din partea ecologistilor, insa posesorii compactei electrice de 34.500 de dolari spun ca autonomia reala este departe de cea oficiala, de peste 200 de km parcursi pana la o reincarcare completa.
Deci, pana la urma, cine e pe primul loc? Aparent, Chevrolet Volt, pentru ca nu te lasa in drum, pentru ca beneficiaza si de aportul unui propulsor clasic, pe benzina. Insa, tehnologia inglobata in Volt este foarte scumpa, iar montarea de baterii mai performante va duce la crestera pretului.
Nissan Leaf pare sa treaca primul linia de sosire, pentru ca mai toti analistii auto sunt de parere ca viitorul il reprezinta automobilele care folosesc doar propulsia electrica.