Compania Renault face afaceri in China
companierenaultchinaafaceriautomobil
Renault asteapta de mai multa vreme un acord din partea Chinei, pentru a implementa o investitie de proportii la Wuhan, un oras de 9,1 milioane locuitori, capitala provinciei Hubei, scrie La Tribune.
In zona respectiva opereaza deja firma chineza Dongfeng Motor Group in parteneriat cu Nissan, ceea ce va constitui pentru Renault o buna baza de colaborare, in special in ce priveste industria pe orizontala.
Potrivit unor studii prezentate autoritatilor din China, urmeaza ca acordul definitiv sa fie aprobat pana la sfarsitul primului trimestru al acestui an.
Din cauza formalitatilor, acordul oficial a intarziat, iar acum partea franceza conteaza pe finalizarea acestora si obtinerea aprobarilor definitive pana la sfarsitul anului.
Grupul Renault vrea sa puna in functiune la Wuhan o linie de fabricatie, care va produce in prima etapa un numar de 150.000 vehicule pe an, in baza unei investii de circa 870 de milioane de euro.
Pentru realizarea acestei productii, Renault are in vedere un triplu patenierat Renault-Nissan-Dongfeng. Astfel, Renault vrea ca prin colaborare sa obtina de la Nissan unele ansambluri complete, ca motoare sau cutii de viteze, iar de la Dongfeng sa primeasca diferite subansambluri.
Potrivit sursei citate, este important faptul ca organele de mediu din China sunt binevoitoare fata de noua investitie, publicand pe site-ul propriu documentul privind afacerile Renault in zona.
Daca in cursul lunii decembrie investitia va fi aprobata, compania franceza prevede demararea productiei in 2016 cu automobile 4x4.
Compania va initia si studiile necesare pentru a produce in viitor pe aceeasi locatie automobile cu actionare electrica, de care organele specializate ale mediului din China se arata foarte interesate.
Vehiculul electric reprezinta un tel mai vechi al partii chineze, pentru care s-au purtat negocieri inca din anul 2011, dar Renault a vrut sa coreleze realizarea lui cu noua linie tehnologica, in curs de aprobare.
Compania franceza este de fapt, singurul mare producator mondial care nu a avut succes in China. In 1993 isi instalase o linie tehnlogica pentru producerea minibuzelor "Trafic", dar n-a avut rezultate prea bune si n-a livrat decat cantitati mici.