Dacia Lodgy prefigureaza designul primului monovolum din gama sa
dacialodgylansaremonovolumfabricaasamblaremarocromaniapitesti
Dacia a prezentat astazi, la Paris, noul model cu care va concura in editia 2011/2012 a trofeului Andros. Interesant este ca masina nu este inspirata de Duster, ci de viitorul monovolul al marcii pitestene.
Chiar daca Lodgy nu are deloc o rezonanta romaneasca, nici macar francofona, se pare ca asa va fi botezat primul monovolum din gama Dacia. Numele este de sorginte englezeasca. Lodgy vine de la cuvantul englezesc "lodge", sinonim cu casa, intuind practic potentialul sau ca MPV.
Modelul va fi lansat in cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2012 si are un design care se incadreaza in liniile constructorului de la Mioveni, dar care are o personalitate distincta.
Dacia Lodgy il va inlocui astfel pe Dacia Duster Ice, care a reusit doua clasari pe locul secund in 2010 si 2011 in cea mai cunoscuta competitie din lume ale carei circuite sunt construite exclusiv pe gheata.
Prima Dacia care nu se asambleaza la Pitesti
Spre deosebire de restul gamei Dacia, orientata catre pietele emergente, monovolumul va fi destinat cu precadere pietelor vest-europene.
De altfel, Dacia Lodgy va fi primul model din istoria marcii care nu va fi produs la Mioveni, monovolumul fiind asamblat pe liniile de montaj ale fabricii Renault din Maroc. De ce aceasta decizie? In primul rand, posibilitatile tehnice ale uzinei de la Mioveni nu permit productia simultana a mai mult de sase modele diferite (Logan, MCV, Pick-up, Van, Sander si Duster).
In al doilea rand, un model de familie destinat pietelor vest-europene produs la doar cateva zeci de kilometri de Spania face ca totalul costurilor de transport sa fie mult micsorate.
Versiunea de competitie a lui Dacia Lodgy, prezentata astazi in Franta, va fi primul monovolum din istoria Trofeului Andros. Modelul (denumit oficial Dacia Lodgy Glace) va prelua sasiul si elementele tehnice ale lui Duster ICE, urmand sa dispuna de acelasi motor V6 de 355 de cai putere si 360 Nm. Masa proprie a lui Dacia Lodgy Glace este de 950 de kilograme.
Pretul ramane sub competitorii directi
Referitor la fundamentul tehnologic pe care va fi dezvoltat noul Lodgy, arhitectura este comuna cu cea a lui Duster, modificata si imbunatatita. Oficialii companiei au declarat ca Dacia va pastra diferenta de pret de aproximativ 3.000 de euro fata de rivalii sai.