Dacia low cost castiga teren pe piata automobilelor
low costdaciadacia sanderorenault
Piata automobilelor a fost marcata de modelul "low cost" lansat de Dacia, ceea ce mentine compania Renault pe perioada crizei.
Proiectul "low cost" a fost un succes, intrucat vanzarile "Entry" reprezinta o treime din productia grupului Renault pentru acest an, adica circa un milion de unitati.
Tinand cont de tendintele pietei de automobile din prezent, cercetatorul si coautorul cartii "Epopee Logan", Bernard Jullien, este de parere ca ideea de masina ieftina a avut dificultati in a se impune pe piata, chiar si pe cea interna. Proiectul a fost lansat in 1999, cand Renault a cumparat Dacia pentru a vinde masini sub aceasta marca in intreaga Europa.
Cea de-a doua generatie de masini de oras a fost prezentata la Paris, dupa sapte ani de la lansarea pe piata a modelului Logan. Tot aici, Dacia a prezentat si o alta varianta a Daciei Sandero, diferita de cea lansata cu patru ani in urma.
Desi masinile sunt ieftine, piesele sunt moderne, sustin cei de la Dacia. Acesta reprezinta conceptul folosit la crearea autovehiculelor marca Dacia: masini care sa ofere toate echipamentele de care un sofer are nevoie, la un pret mic. Astfel, costurile pastrate sunt doar cele strict necesare, care se pliaza pe necesitatile clientilor. "Am revazut intreaga structura de costuri pastrand doar ceea ce agreeaza clientul", a explicat directorul programului "Entry" de la Renault, Arnaud Deboeuf. Astfel, clientii interesati pot avea echipamente moderne cheltuind bani putini. "Acesta permite efectuarea de economii cu cat mai multe piese din noua generatie", a adaugat Deboeuf.
Creatorii Dacia sunt de parere ca aceasta este o afacere care a avut succes. "Nu este o simpla masina, ci si o afacere de succes", a conchis directorul programului "Entry".
Economiile apar atat in procesul de productie, cat si in ceea ce priveste logistica si marketingul. Totusi, constructorul nu modifica prototipul sau caietul de sarcini in incercarea de a reduce costurile. Compania-mama, Renault, duce o politica de refolosire a pieselor deja create si de abandonare a celor care s-au dovedit a fi nefolositoare.
Totusi, Renault nu accepta returnarea produsului.