Datsun este masina de 2.300 de euro lansata de Nissan
renaultnissandatsuncarlos ghosn
Nissan ar putea relansa marca Datsun si intentioneaza sa vanda cel mai ieftin model cu 3.000 de dolari, respectiv 2.300 de euro, pentru a atrage un numar cat mai mare de clienti.
Producatorul auto intentioneaza sa stabileasca acest minim in privinta pretului, desi cel mai ieftin model care se vinde in prezent este Tsuru, pentru suma de 8.000 de dolari.
Anul 2014 se anunta compromitator pentru gigantul auto nipon care va lansa sase modele Datsun la preturi care nu vor fi depasite de concurenta, potrivit conducatorului aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
Automobilul Datsun, recunoscut pentru designul elegant si inovatii, este cel mai ieftin brand al companiei, pentru care Ghosn sustine ca trebuie sa renunte la unele caracteristici standard in SUA pentru a-i mentine acest pret scazut. Inca nu se stie daca lansarea asteptata la inceputul anului 2014 va aduce si profit producatorului in aceste conditii.
Renasterea Datsun ca brand foarte ieftin a inceput dupa ce producatorul indian Tata Motors a anuntat planuri de a construi o masina sub 3.000 de dolari. Conducatorul aliantei Renault-Nissan a fost surprins de anunt, intrucat pana atunci i s-a spus ca o masina nu poate fi construita pentru mai putin de 6.000 de dolari.
Carlos Ghosn a cerut unei echipe de specialisti, Nissan Exploratory Team, sa caute modalitati de a construi o masina ieftina mai buna, asfel fiind lansat automobilul Datsun.
Alianta Renault-Nissan a fost creata in anul 1999, Renault detinand 44,3% din Nissan, iar iar Nissan 15% din Renault, iar Carlos Ghosn este directorul executiv al ambelor companii.