De la est la vest: Hyundai I30
hyundaihyundai i30daciadacia dusterdusteri30
S-a implinit un an de cand Hyundai I30 a beneficiat de un facelift destul de important, menit sa revigoreze compacta sud-coreeana.
Hyundai I30 este, pentru mine, o masina paradoxala: nu imi place - adica nu trezeste in mine cine stie ce emotii, dar as "cam" cumpara-o. Am adaugat-o deja pe "lista" masinilor dintre care sa-mi aleg urmasul actualului "alergator".
Dacia Duster a mai scazut in “topul preferintelor” dupa rezultatul la crash-test-ul Euro NCAP: Duster-ul a cam vazut stele verzi la confruntarea cu neinduplecatul beton. Din pacate, stele Euro NCAP n-a vazut decat 3, cam putine pentru clasa sa si chiar pentru pretul sau. (Asta ca o paranteza, fiindca intr-un articol precedent spuneam ca Dacia Duster va fi, probabil, masina cu care sa schimb actualul automobil).
Sa revenim: de ce Hyundai I30? Fiindca are un pret bun si ofera, intr-adevar, “valoare reala” ridicata. Mai bine spus, sunt multumit de raportul utilitate/pret. Este o masina care, calitativ, se apropie mult de concurentii sai europeni (si in unele privinte ii depaseste), iar pretul (la versiuni comparabile) este, in general, mai jos cu 2.400 – 3.500 de euro.
Ce apreciez la Hyundai I30?
- Spatiul interior este corect, chiar generos pentru clasa compacta. O realizare pentru o “asiatica”, stiind bine ca aceste modele au avut – pentru noi, europenii – probleme la capitolul spatiu, si multe dintre ele inca mai sufera la acest aspect. Ampatamentul lui Hyundai I30 are 265 cm iar ecartamentul (fata si spate) in jur de 155 cm.
- Motoarele pe benzina ofera un bun raport putere/cilindree (pentru niste motoare aspirate): 1,4 l cu 109 cp si 1,6 l cu 126 cp.
- Dotarile standard ale masinii sunt competitive avand in vedere pretul lui Hyundai I30.
- Oferta “5 Year Triple Care” (valabila la data realizarii acestui articol – 10 martie 2011): 5 ani garantie fara limita de kilometri, 5 ani asistenta rutiera, 5 ani verificari tehnice periodice gratuite.
Ce nu-mi place la Hyundai I30 (si, mai mult, motivul din care masina nu imi place) este aspectul (inca) destul de banal. Dar probabil ca acest look a fost gandit tocmai pentru a scoate in evidenta caracterul de masina “cinstita”, la care platesti in primul rand acea valoare reala. In fond, ce conteaza pentru cei de la Hyundai daca Hyundai I30 “nu place”? Masina trebuie doar sa... atraga. Scopul lor este sa vanda, stiu bine sa “vaneze” categoria de clienti vizata iar pe mine aproape “m-au castigat”. “Vestul” are, cred, de ce sa se teama (sau sa se bucure, daca ne referim la clienti), mai ales in contextul general al scaderii puterii de cumparare a consumatorilor.