Ferrari calca pedala profitului
ferrariprofitvanzariluca di montezemolo
Anul trecut, cifra de afaceri a Ferrari a crescut cu 5%, atingand nivelul record de 2,3 miliarde de euro, in timp ce profitul net a ajuns si el la un record, crescand cu 5,4%, la 246 milioane de euro.
In 2013, Ferrari a vandut 6.922 de automobile, cu 5,4% mai putine decat in 2012, dar limitarea productiei a fost o decizie deliberata a Ferrari, care vrea sa mentina prestigiul marcii.
"Pentru mine, exclusivitatea este cel mai important lucru. Calitatea vanzarilor este mai importanta decat cantitatea", a declarat presedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, citat de Agerpres.
SUA au fost cea mai mare piata pentru Ferrari, dincolo de Atlantic fiind livrate 2.035 de masini.
SUA sunt urmate de China (700 unitati), Marea Britanie (677), Germania (652), Japonia (380) si Italia (205 unitati).
Potrivit unui studiu realizat de Brand Finance, Ferrari este cea mai puternica marca din lume, pentru al doilea an consecutiv, depasind Google, Coca-Cola, L'Oreal sau Disney.
Dar Apple este cea mai valoroasa marca din lume: 104,7 miliarde de dolari, fata de aproximativ patru miliarde de dolari cat "face" Ferrari.