FORT: Cu sprijinul RAR, sute de masini au fost modificate pentru a reduce (in acte) numarul de locuri
fortfederatia operatorilor romani de transportregistrul auto romanrarriscuriservicii
Transportul ilicit de pasageri s-a majorat in ultimul an cu 7%, de la 18% in martie 2012 la peste 25% in luna martie a anului curent, informeaza cel mai recent raport al Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT) privind transportul ilicit de pasageri desfasurat de persoane fizice cu autoturisme personale, atat in Romania, cat si peste hotare.
FORT subliniaza ca initiativa de modificare a legii pentru a putea lua masuri eficiente contra transportului ilicit cu autoturisme nu a fost inca dezbatuta, desi se afla deja la Comisia de industrii si servicii din Parlament.
"In Parlamentul Romaniei se afla initiativa de modificare a legislatiei pentru a putea aplica masuri concrete impotriva transportului ilicit cu autoturisme si anume propunerea pentru completarea articolul 55, punctul 5 din legea nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si inchiriere avand Plx 206/2011 este abandonata in sertarele Cmisiei de industrii si servicii. Intre timp, pe soselele Romaniei, dar si in afara granitelor tarii, au loc evenimente rutiere tragice in care sunt implicate aceste autoturisme fara ca autoritatile sa dezvaluie faptul ca pasagerii se aflau in autovehicule pirat", releva comunicatul FORT, citat de
Agerpres.
Cei de la FORT spun ca sute de masini au fost modificate pentru a reduce numarul de locuri, ocolind astfel obligatiile legale care revin in cazul unor autovechiule de noua locuri.
"Cu <<sprijinul>> Registrului Auto Roman sute de autovehicule au fost modificate pentru a reduce (in acte) numarul de locuri, ocolind astfel obligatiile legale ce se impun autovehiculelor de peste 8+1 locuri. Alte mii de autoturisme 8+1 se pregatesc in perioada urmatoare de transformare in autoturisme cu 7+1 locuri pentru a evita ultimele modificari legislative. Ca ultima solutie pe termen scurt, FORT a elaborat un material de informare ce va fi pus la dispozitia calatorilor cu speranta ca acestia vor intelege riscurile la care se expun daca apeleaza la 'serviciile' falsilor transportatori. Intre timp, fenomenul se extinde, iar bugetul de stat pierde anual direct si indirect milioane de euro in timp ce transportatorii legali sunt sufocati de coruptie, proasta legislatie si obligatii financiare din ce in ce mai mari", se mai arata in comunicatul FORT.