Le Figaro: Renault in cadere libera, eclipsat de Dacia

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Le Figaro: Renault in cadere libera, eclipsat de Dacia Le Figaro: Renault in cadere libera, eclipsat de Dacia
de Manager.ro la 01 Feb. 2013
Urmareste-ne pe Google News
daciarenaultcaderemeganvanzarirecul

Statisticile pentru anul 2012 au aratat ca, din nou, marca Renault a inregistrat un recul, in timp ce Dacia este in crestere. Astfel, producatorul auto francez a fost eclipsat de cel de la Mioveni, potrivit publicatiei franceze Le Figaro.

Renault scade, Dacia creste

Frederic Frery, profesor de strategie al primei scoli de afaceri din lume, ESCP Europe, face o analiza a motivelor pentru care Renault a reusit ceea ce nu isi planifica si care sunt motivele pentru care nu are succes, atunci cand isi stabileste in mod clar diferite obiective.
 
Profesorul Scolii Centrale din Paris face astfel o analiza si o comparatie intre Renault si Dacia, pentru Le Figaro. Potrivit lui Frederic Frery, desi a indepartat 7.500 de posturi si a ingregistrat intarzieri ale gamei electrice, Renault devine un model al unui anume tip de strategie emergenta: ceea ce reuseste nu este ceea ce fusese prevazut si invers, ceea ce trebuie indeplinit este un esec, aproape in fiecare an.


In anul 2012, datele indica faptul ca din nou marca Renault este in scadere, in timp ce marca Dacia este in crestere. “Mai trebuie amintit ca Dacia n-a fost deloc in inima proiectului strategic oficial al Renault?” se intreba analistul.
 
Loganul si urmasii sai au cunoscut succesul in afara strategiei afisate de grupul francez. Dupa zece ani, Renault are probleme si dispare putin cate putin in spatele Dacia, iar francezii se intreaba cum a devenit fostul producator auto national un constructor low-cost romanesc.

"Masina Frankenstein"

Succesul Loganului se explica prin natura originii proiectului: o uzina vetusta, o piata fara valoare, o "masina Frankenstein", produsa cu piese imprumutate din modelele existente deja pe piata, conceputa de tari sarace, modelul fiind descris drept "marginal, discret, putin seducator".

Succesul Loganului a insemnat o surpriza pentru conducerea grupului francez, care nu a avut de ales decat sa oficializeze lansarea modelului pe pietele franceze. In acelasi timp, niciunul dintre obiectivele oficiale anuntate de Carlos Ghosn, presedintele Renault, nu a fost atins.
 
Asta se intampla si pentru ca intreaga industrie auto a cunoscut una dintre cele mai grave crize din istoria sa de un secol, mai noteaza Le Figaro.
 
Dacia, vanzari in crestere in 2012

Insa, intre drama incredibila a "falsilor spioni" si recentul esec al colaborarii cu Better Place pentru modelele Fluence electrice, in Israel, capacitatea de rezistenta la esec strategic a lui Carlos Ghosn este iesita din comun. Viitorul va arata daca pariul referitor la alianta Renault cu Nissan, devenita esentiala pentru supravietuirea grupului, va fi unul castigator si va aduce perspective mai bune pentru compania franceza.
 
Analistul se intreba daca nu cumva Loganul "canibalizeaza" Meganul si Dusterul a luat pielea Koleos-ului. Realitatea este insa si mai alarmanta: Dacia nu inlocuieste Renault, deoarece gamele lor nu sunt deloc concurente.

Francezii cred ca grupul Renault se afla in cadere libera, dar acest proces nu este inca vizibil, datorita vanzarilor masive de masini Dacia. Multe dintre modelele Renault au avut vanzari sub asteptari: Wind, Lattitude, Espace, Laguna. Frederic Frery sustine ca Renault ar putea fi mult mai aspru criticata de experti, daca nu ar primi laurii pentru “perfuzia Nissan si carja Dacia”.

De mentionat, mai precizeaza expertul, ca “modelele din gama Dacia nu pot fi fabricate in Franta. Acestea au nevoie de un nivel al costurilor prea fiabil, pentru a satisface exigentele dreptului la munca al francezilor”.

Concluzia profesorului de strategie de la ESCP Europe este ca masina Dacia va fi vanduta unor francezi, care in curand, nu vor mai primi nici macar salariile care sa le permita sa plateasca autoturismele fabricate in Romania.
 
 

Ultimele NOUTATI

De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos
Economie

De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos

today19 Apr. 2024
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Comunicate

Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase

today19 Apr. 2024
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Ultima ora

Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas

today19 Apr. 2024
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
Ultima ora

Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene

today19 Apr. 2024
ANAF incepe sa dea amenzi de 8.000 - 10.000 lei din octombrie 2024: pe lista neagra sunt comerciantii, ce urmareste Fiscul
Economie

ANAF incepe sa dea amenzi de 8.000 - 10.000 lei din octombrie 2024: pe lista neagra sunt comerciantii, ce urmareste Fiscul

today19 Apr. 2024
Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar

today19 Apr. 2024
Raben Romania lanseaza o noua ruta de transport intre Timisoara si Viena
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Raben Romania lanseaza o noua ruta de transport intre Timisoara si Viena

today19 Apr. 2024
Monedele meme care continua sa creasca (P)
Business

Monedele meme care continua sa creasca (P)

today19 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Ultima ora

Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas

today19 Apr. 2024
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
Ultima ora

Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene

today19 Apr. 2024
ANAF incepe sa dea amenzi de 8.000 - 10.000 lei din octombrie 2024: pe lista neagra sunt comerciantii, ce urmareste Fiscul
Economie

ANAF incepe sa dea amenzi de 8.000 - 10.000 lei din octombrie 2024: pe lista neagra sunt comerciantii, ce urmareste Fiscul

today19 Apr. 2024
Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar
Banii tai - sectiune de educatie...

Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar

today19 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x