Motoarele diesel vor fi doar o amintire in urmatorii doi ani
motoare dieseldisparitia motoarelor dieselmotorinatoyotavolvo cars
Cu pasi mici, dar siguri, tot mai multe companii auto de pe piata europeana se aliniaza deciziilor Parlamentului European privind normele de poluare. Se pare ca scandalul de la Volkswagen, compania care a recunoscut ca a trisat la testele antipoluare, a scos la iveala o legislatie prea blanda prezenta in acest moment in Europa, care necesita o schimbare radicala.
Proiectul de lege a fost votat anul trecut de catre majoritatea europarlamentarilor si prevede o strictete mult mai mare asupra industriei auto, prevazand sanctiuni de pana la 30.000 de euro pentru un singur vehicul neconform cu noile prevederi legate de poluare.
In acest sens, un gigant al industriei auto mondiale, Hakan Samuelsson, CEO Volvo Cars, afirma in decurul anului trecut: "Europa a avut o legislatie permisiva in zona emisiilor de NOx, insa aceste zile s-au terminat. Dupa 2020, diesel-ul nu mai e o solutie".
In primele zile ale noului an, Toyota Romania a facut o importanta schimbare de "directie" in afacerile auto de la noi din tara. Conducerea acesteia a decis alinierea la noile norme europene privind motoarele diesel, ceea ce a dus la eliminarea acestora din gama modelelor Yaris, Auris, Aygo, Prius, C-HR si RAV4. Decizia reprezinta o adevarata lovitura pentru societatea romaneasca, ce este cunoscuta ca o consumatoare fidela a acestui combustibil, mai ales datorita preturilor sale mai reduse, in raport cu benzina.
Socul este cu atat mai mare cu cat, aproximativ 30% din vanzarile din 2017 de pe teritoriul Romaniei, ale celor de la Toyota, au fost reprezentate de masini cu motorizare diesel. Se pare ca in viitorul apropiat, singurele masini marca Toyota care vor mai avea disponibile propursoare pe motorina vor fi masinile mari, de teren, precum Hilux sau Land Cruiser.
Clientii sunt incurajati sa renunte la motorina
O alta tara membra a Uniunii Europene in care Toyota a impus aceeasi masura este Italia, aici fiind disponibile masini ale acestei marci doar pe benzina si baterii. Spre deosebire de Romania, in Italia doar 6% din clienti opteaza pentru un motor diesel, si media europeana fiind in scadere continua de la an la an.
Astfel, Toyota incurajeaza clientii sa renunte la motorizarea diesel in favoarea unui hibrid, oferindu-le un bonus de 7.000 de euro. Reprezentantii companiei japoneze au declarat la inceputul anului ca esenta strategiei lor de dezvoltare este hibrida, iar evolutia tehnologica ii obliga sa aplice aceste masuri evoluate.