Numele meu este Duster. Dacia Duster
dacia dusterdustermasinasuvesp
Este SUV. Robust si, in acelasi timp, elegant. Are un aer vestic, cu un anume iz rebel. Greu de crezut, dar este o masina romaneasca. "Numele meu este Duster. Dacia Duster".
A sosit, in sfarsit, momentul in care o marca romaneasca realizeaza un SUV veritabil! Inca si mai greu de crezut pentru o masina autohtona este ca lui Duster nu i s-au gasit, cel putin pana acum, neajunsuri majore.
Au existat critici privind comportamentul modelului Duster cu tractiune fata, fara ESP, in celebrul test al elanului (test ce evalueaza capacitatea unei masini de a evita, pe asfalt uscat, un obstacol, la o viteza cat mai mare de deplasare). Aceste critici nu tin insa cont de faptul ca 65km/h in testul elanului este o viteza mare pentru aproape orice SUV intr-o varianta fara ESP si fara tractiune integrala.
Dacia Duster nu este o masina “cu nasul pe sus”, nu este acel “pusti fitos”, chipes, pregatit sa faca senzatie, dar care la prima provocare spune “eu in asta nu ma bag, eu sunt un... fin”. Duster este, in schimb, masina care ii poate seduce pe cei ce cauta "valoarea reala", continutul, mai presus de forma.
De ce imi place Dacia Duster ?
Fiindca este un SUV robust si relativ ieftin, pe care nu-mi este teama si nici “mila” sa-l scot de pe asfalt.
Dacia Duster este o masina cu adevarat practica si polivalenta, exact genul de masina care va “face impresie” prin conceptul sau, prin ceea ce poate, si intr-o masura mai mica prin design. Duster este, in esenta, masina care nu iti va creste imaginea, dar care, in mod cert, iti va oferi libertate, indeplinindu-si cu brio orice tip de “misiune”.
Dacia Duster este foarte potrivita in special noua, romanilor, care “beneficiem” de niste drumuri tocmai bune pentru... masaj si pentru evitarea monotoniei la volan (asta, desigur, daca esti tare de coloana si rinichi... :)), dar nu chiar atat de prietenoase cu suspensiile unei limuzine.
Dacia Duster nu-i va dezamagi nici pe “aventurierii” amatori de escapade pe teren dificil: capacitatile sale de trecere sunt bune (garda la sol - 21 cm – valoare medie pentru un SUV; unghiul de rampa este si el mediu pentru un SUV; unghiul de atac si unghiul de iesire sunt peste media unui SUV si peste media clasei).
Dimensiunile masinii sunt foarte bine alese pentru un astfel de concept. Lungimea, de doar 431 cm, este potrivita traficului aglomerat, din oras, Dacia Duster concurand sub acest aspect compactele obisnuite. Ampatamentul este suficient de generos (267 cm) pentru o adevarata masina de familie, dar nu atat de mare (in raport cu garda la sol a masinii) incat sa afecteze capacitatea de trecere.
Dacia Duster poate multumi orice preferinte (care se incadreaza in limite “normale”) din punct de vedere al motoarelor: masina poate fi echipata, pe langa motorul pe benzina de 1,6 l, cu 2 motoare diesel (dci; ambele de 1,5 l, in 2 trepte de putere). Versiunile cu tractiune integrala beneficiaza de cutie cu 6 trepte.
Nu in ultimul rand, pretul masinii imi place. Dacia Duster are un pret foarte bun pentru ceea ce ofera.
Exista si lucruri care nu ma incanta la Dacia Duster, fara insa a-mi displacea in adevaratul sens al cuvantului/fara a fi un motiv pentru care sa spun “Nu!” masinii. Acestea sunt legate in primul rand de echiparea de siguranta, care, chiar daca decenta pentru pretul masinii, putea fi la un nivel mai ridicat pentru clasa din care Dacia Duster face parte. In al doilea rand este vorba despre aspectul interiorului: chiar daca nu am pretentii mari in privinta design-ului interior, mai ales pentru o masina de acest fel, recunosc ca interiorul “mergea” facut ceva mai viu si mai rafinat.
Per total, Dacia Duster este masina pe care o recomand oricarui roman (si, de ce nu, oricarui strain) in cautarea unui automobil practic, polivalent si cu un pret accesibil.
Pentru pretul sau, Dacia Duster este o alegere excelenta, mai ales daca aveti nevoie de o masina “3 in 1” (oras, drumuri interurbane asfaltate, off-road usor si mediu). Este, probabil, si masina cu care imi voi inlocui actualul “calut”, atunci cand va veni timpul (actualmente conduc o berlina compacta straina, de care sunt foarte multumit).