Opel spera sa redevina profitabil
general motorsopelservicesuamokkapeugeot
Producatorul auto Opel doreste sa redevina profitabil si sa isi majoreze cota de piata in Europa, concentrandu-se asupra modelelor mai mici; de asemenea, Opel va folosi mai multe componente furnizate de compania-mama General Motors, a anuntat CEO-ul companiei, Karl-Thomas Neumann.
Opel si marca sora Vauxhall intentioneaza sa ocupe locul secund in clasamentul celor mai importanti producatori de masini pentru pasageri pana in 2022 si sa isi majoreze cota de piata in Europa la 8%, in prezent aceasta fiind de 5,8%.
Pentru a-si atinge obiectivele, Opel va lansa 27 noi modele si 17 noi propulsoare intre 2014 si 2018, folosind mai intens tehnologiile furnizate de General Motors.
"Pentru a fi profitabil, trebuie sa folosesti o platforma globala", a spus Neumann, explicand ca aceasta a fost singura cale de reducere a costurilor in industria auto.
Opel a suferit de pe urma managementului deficitar, dar a fost afectat si de numarul masinilor de clasa mica din portofoliul sau, acestea fiind foarte populare in Europa; Opel a avut unele dispute cu GM in privinta viziunii pe termen lung.
In aprilie 2013, GM si-a luat angajamentul de a investi 4 miliarde euro in compania Opel (situata pe pierdere), pana in 2016, pentru a sustine dezvoltarea de noi modele.
GM a dorit sa asocieze brandurile Opel si Buick, pentru a reduce din costuri; astfel, vanzarile Opel sunt concentrate in Europa, iar cele ale Buick in SUA si China.
Neumann vrea sa readuca Opel la profitabilitate pana in 2016 si sa majoreze profitul vanzarilor la 5% - in functie de EBIT - pana in 2022.
"Am mare incredere ca vom reusi aceste lucruri", a spus Neumann. Dupa zece ani de regres financiar, Opel si-a redus la jumatate pierderile din Europa in 2013 si estimeaza ca in acest an va fi afectat de inchiderea fabricii de la Bochum si fluctuatiile valutare, explica Neumann.
Un acord privind situatia angajatilor disponibilizati de la Bochum (Germania) va fi analizat la mijlocul acestei luni. Inchiderea uzinei face parte din planurile de restructurare impuse de Opel pana in 2016.
Tehnologia GM
Opel poate profita din plin de tehnologia General Motors pentru viitoarele sale modele, deoarece platformele GM sunt mult mai flexibile (si modulare) decat in trecut.
Astfel, urmatoarea generatie a modelului Corsa va fi construita pe o platforma GM", a precizat Neumann, referindu-se la urmatoarea generatie de subcompacte de la Opel.
In trecut, Opel s-a bazat pe cooperarea cu unii constructori europeni, precum Peugeot si Fiat, cu precadere in zona subcompactelor.
Neumann nu a precizat in ce masura va mai continua parteneriatul cu Peugeot. Opel va construi masini si pentru alte branduri, precum Holden si Buick.
Gama de produse Opel se va modifica, deoarece proprietarii de Zafira si Meriva doresc sa isi cumpere SUV-uri, explica Neumann.
"Imi imaginez o masina situata sub Adam", a spus Neumann, referindu-se la modelul simpatic de la Opel. Un model entry-level i-ar putea atrage pe clienti spre compania germana detinuta de americani.
Neumann spera sa impuna Opel ca fiind un brand accesibil pentru germani si alti cetateni.
Opel va evita sa intre pe piata autoturismelor de dimensiuni mari, dar ar putea produce mai multe SUV-uri, dincolo de modelul Mokka.
Colaborarea intre GM si Opel nu a fost afectata in mod semnificativ de rechemarile in service ale GM, la nivelul SUA, a spus Neumann.
"Pentru companie este momentul optim de a implementa unele schimbari majore. In prezent, structurile permit si sunt adaptate pentru situatiile de criza", a conchis Neumann.