Peste 60% dintre autoturismele produse in Europa sunt dotate cu ESP
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Peste 60% dintre autoturismele produse in Europa sunt dotate cu ESP
Sistemul ESP va deveni, din octombrie 2014, obligatoriu pentru echiparea tuturor autovehiculelor noi produse in Uniunea Europeana. Prevederea se aplica de la finalul anului trecut pentru toate modelele noi introduce pe piata de catre producatorii europeni.
Potrivit producatorului german de componente si tehnologie auto Bosh, prevederea care impune echiparea obligatorie cu sistemul ESP face parte din strategia Comisiei Europene de a creste siguranta in traficul rutier.
ESP - cel mai important sistem, dupa centura de siguranta
"ESP poate preveni pana la 80% din accidentele provocate de derapaje. Este cel mai important sistem de siguranta din dotarea unui autovehicul dupa centura de siguranta", a declarat Werner Struth, presedintele Diviziei de Control al sasiului din cadrul Bosch.
Potrivit reprezentantilor Bosch, in Europa 63% din autoturismele si autovehiculele comerciale usoare noi produse sunt echipate cu sistemul ESP in timp ce la nivel mondial acest indicator nu depaseste 41%.
In 2013, 50% din vehiculele noi vor avea ESP standard
Potrivit Bosch, din 2013 cel putin jumatate din vehiculele noi produse vor avea in echiparea standard sistemul de siguranta ESP. De altfel, Bosch este compania care a dezvoltat acest sistem si la introdus in productia de serie inca din anul 1995.
ESP - programul electronic de stabilitate, contribuie la mentinerea traiectoriei autovehiculului in functie de comenzile soferului, o serie de senzori inteligenti verificand acest lucru de 25 de ori pe secunda.
Corectiile se realizeaza, in cazul in care traiectoria nu este corecta, prin reducerea cuplului motor sau prin franarea individuala a fiecarei roti, in functie de necesitate. via autobis.ro