Piata auto din Romania revine in tromba
piata autorevenirecrestereproductie automobileromaniaapia
Dupa primele zece luni din acest an, piata auto din Romania a inregistrat o crestere de 25,3% fata de aceeasi perioada de timp din 2013. In interiorul acestei cresteri, autoturismele consemneaza un plus de 24,2%. In schimb, productia nationala de autovehicule a scazut la 329.410 de unitati.
Conform datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), productia nationala de autovehicule a scazut cu 4,1%, 85% dintre masini fiind produse de Dacia.
Intre lunile ianuarie si octombrie ale acestui an, Dacia a produs 283.529 de unitati, Ford 45.876 (15%), iar Roman Brasov numai 5 unitati.
Volumele cele mai mari le-au inregistrat Dacia Duster (142.466 unitati; 23.063, numai in octombrie), Dacia Logan (68.767 unitati; 7.724, in octombrie), Ford B-MAX (45.876 unitati; 2.540, in octombrie), Dacia Sandero (37.397 unitati) si Dacia Logan MCV (34.899 unitati).
La export, Dacia Duster este cel mai cautat produs auto romanesc. 133.312 de unitati au trecut granitele, urmate 57.781 de unitati Logan si 45.796 de unitati Ford B-MAX.
Luna trecuta, au fost exportate 35.570 unitati, ceea ce face ca, dupa zece luni din acest an, sa se consemneze un export total de 301.992 unitati, mai mult cu 0,2% fata de perioada similara din 2013.
Dupa primele zece luni din acest an, volumul total al vanzarilor de autovehicule a ajuns la 83.116 de unitati, in crestere cu 25,3%.
In octombrie, volumul total a fost de 9.514 autovehicule, dintre care 7.443 autoturisme, cu 14,6% mai mult ca in octombrie 2013.
APIA considera ca rezultatele la 10 luni prefigureaza primul an de crestere dupa sase ani de scaderi consecutive.
Estimarile APIA pentru tot anul 2014 sunt de 97.000 de autovehicule vandute in tara, din care 80.000 autoturisme.
In Europa, se remarca o evolutie pozitiva, principalele state consemnand cresteri care confirma tendinta ascendenta pentru acest an.
Dupa 10 luni, vanzarile au crescut, in Marea Britanie, cu 9,5%, in Spania, cu 18,1%; in Italia, cu 4,2%; in Germania, cu 3% si in Franta, cu 1,4%.