Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Producatorii auto: Pietele emergente sunt principalele surse care genereaza volatilitate in piata

Producatorii auto: Pietele emergente sunt principalele surse care genereaza volatilitate in piata
de la 14 Mar. 2014
Producatorii auto: Pietele emergente sunt principalele surse care genereaza volatilitate in piata
Tags: piata autopiete emergenteraport ey

Executivii de top din companiile internationale din industria auto vor incerca sa valorifice oportunitatile generate de usoara redresare economica de la nivel global si sa castige teren prin strategii de diferentiere, prin inovatie si parteneriate, potrivit noului raport Changing Lanes 2014-15: the automotive C-Suite's agenda, realizat de EY Global Automotive Center.


Studiul EY, care are la baza un sondaj realizat in randul a 100 de directori executivi din industria auto de la nivel global si analize in profunzime ale industriei, identifica cinci teme-cheie care vor domina agenda companiilor din industria auto in urmatoarele 18 luni:

1. Noi cauze ale volatilitatii pietei

Volatilitatea pietei s-a intensificat semnificativ in ultimele 12 luni. Marea majoritate a producatorilor auto intervievati (90%) au declarat ca pietele emergente sunt principalele surse care genereaza volatilitate in piata, in timp ce 68% dintre furnizori au identificat drept cauza a volatilitatii – cererea din ambele piete, atat din cele dezvoltate cat si din pietele emergente. 84% dintre executivi se asteapta la un impact negativ generat de fluctuatiile ratelor de schimb valutar si ale preturilor materiilor prime, in timp ce 56% considera ca scaderea cererii de pe pietele emergente va avea un efect negativ asupra industriei.

2. Mai aproape de nevoile clientilor

Nu mai putin de 67% dintre constructorii si dealerii de automobile au mentionat conectivitatea si infotainment-ul (combinatia dintre informatie si divertisment) ca fiind elementele principale ale propunerii de valoare pentru clienti, in timp ce 74% dintre furnizorii auto au identificat dreptul de proprietatea asupra inovatiei si consolidarea platformelor. Odata cu un sistem imbunatatit de conectivitate, producatorii auto trebuie sa furnizeze clientilor o asigurare privind confidentialitatea datelor pentru acceptarea acestor capabilitati. Potentialii cumparatori aloca o perioada semnificativa de timp cercetarii ofertelor in mediul on-line, inainte de a lua o decizie de cumparare, iar numarul vizitelor la locatia dealer-ului este in scadere, astfel incat producatorii auto vor fi nevoiti sa reinventeze experienta de vanzare pentru a-si atrage si pastra clientii.

3. De la concurenta la colaborare

77% dintre executivii intervievati au declarat ca patrunderea si obtinerea succesului pe pietele foarte dezvoltate reprezinta principalul avantaj competitiv. Producatorii de automobile isi completeaza sursele de venit, prin solutii de conectivitate, mobilitate si asistenta post-vanzare pentru a ramane competitivi. In timp ce colaborarea a fost o directie strategica abordata de companii din 2013, sondajul privind perioada 2014-2015 arata ca liderii din industrie intentioneaza sa se concentreze mai intens pe parteneriate pentru a aduce mai multa valoare prin schimbul de tehnologie si cresterea vitezei de inovatie in piata.

4. Eficienta operationala

In timp ce doar putin peste 50% dintre producatorii de automobile au identificat o gama de procese orientate catre date si IT ca avand un rol critic in generarea de profit, 80% au declarat ca analiza consumatorului este inca si mai importanta. Cu peste un trilion de unitati de date, generate in fiecare an de producatorii de automobile din motive de conformitate si garantie sau rechemare in service, este clar ca analiza acestor date ar putea furniza beneficii multiple si ar putea rezolva probleme de business.



5. Managementul resurselor

Accesarea si retinerea angajatilor valorosi ramane o problema centrala pentru industrie, cu o concentrare mai mare pe dezvoltarea talentelor pentru a stimula inovatia. Peste 65% dintre executivi identifica talentul pentru inovatie si competentele pentru functii tehnice ca fiind esentiale. Majoritatea producatorilor de automobile au declarat, de asemenea, ca siguranta pe lantul de distributie si vizibilitatea in pietele emergente sunt elemente cheie in mentinerea continuitatii de business. Executivii sunt de asemenea provocati sa realizeze o redistribuire eficace a capitalului, luand in considerare faptul ca doar primii 10 producatori de automobile la nivel global aveau la dispozitie la finalul lui 2013 peste 221 miliarde de dolari in numerar.

In 2013, executivii din industria auto au prioritizat eficienta operationala si financiara, atat in propriile organizatii cat si pe lantul de distributie. Pe aceasta piata globala volatila, imbunatatirea marjelor ramane o prioritate pe agenda companiilor, dar executivii din industria auto sunt, de asemenea, concentrati pe integrarea flexibilitatii de care au nevoie pentru a reactiona in fata situatiilor neprevazute – fie in ceea ce priveste disponibilitatea resurselor, competitia, sau conditiile economice din pietele emergente.

Previziunile legate de industria auto din Romania indica o stabilizare per total a pietei auto in 2014, in contextul in care se asteapta o redresare a economiei globale din care sa aiba de castigat si piata auto locala. Piata din Romania a fost una dintre pietele cele mai afectate de criza, dar, dupa o perioada de declin masiv, se asteapta ca vanzarile de autovehicule sa revina pe o traiectorie normala in acest an. Aceste asteptari de crestere pleaca de la baza scazuta a vanzarilor slabe din 2013, si a revenirii cererii dupa mai multi ani de declin sustinut pe piata si intarziere a deciziilor de cumparare”, spune Ariadna Oslobeanu, Senior Manager, Assurance, EY Romania.

“In plus, este probabil ca 2014 sa fie ultimul an in care functioneaza programul "Rabla" si este de asteptat ca oamenii sa incerce sa profite de facilitatile programului, conducand la vanzari aditionale in 2014”, adauga Ariadna Oslobeanu.

“Conform datelor statistice publicate, se vede deja o crestere a vanzarilor totale de autovehicule fata de perioada comparabila din 2013, sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice. Totusi, e greu de spus cat de solida va fi revenirea, in conditiile in care relansarea economiei europene este inegala”, concluzioneaza Ariadna Oslobeanu.

Foto: BMW.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine

Calculator Timbru de Mediu

Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement