Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Proiect de norme noi pentru RCA


Proiect de norme noi pentru RCA
de la 11 Sep. 2016
Proiect de norme noi pentru RCA
Tags: norme noi rcaasigurare rca

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a publicat, pe website-ul sau, Proiectul ordonantei privind asigurarea obligatorie de raspundere civila.

MFP considera ca proiectul, aflat in dezbatere publica, prevede masuri care permit o mai mare transparenta si flexibilitate pentru soferi in incheierea unei polite obligatorii, o mai buna monitorizare a pietei, precum si posibilitatea unei compensari directe in cazul accidentelor care se produc in Romania.
 
Actualul proiect a fost realizat dupa consultari cu asociatiile transportatorilor si cu societatile de asigurare. Majoritatea propunerilor formulate de transportatori se regasesc in nou document.
 
O propunere vizeaza posibilitatea incheierii contractelor RCA pe o perioada cuprinsa intre o luna si 12 luni, multiplu de o luna, in functie de optiunea asiguratului.
 
De asemenea, este permisa suspendarea contractului RCA la cererea asiguratului, pe perioada in care este suspendat dreptul de circulatie sau vehiculul este imobilizat. 
 
In cazul producerii unei daune pe perioada suspendarii contractului RCA, asiguratorul este obligat la plata despagubirii urmand sa isi recupereze suma de la persoana vinovata de producerea accidentului.
 
La propunerea transportatorilor, a fost introdusa compensarea directa in cazul asigurarilor RCA. Persoana vatamata este despagubita de propriul asigurator, iar acesta isi va recupera banii de la asiguratorul persoanei vinovate.
 
In plus, procedura compensarii directe se stabileste prin conventii multilaterale, incheiate intre asiguratorii RCA. Conventiile compensarii directe sunt convenite voluntar intre asigurat si asigurator.
 
Prin proiectul de OUG, sunt stabilite limite de raspundere acoperite prin asigurarea RCA, conform reglementarilor Uniunii Europene. 
 
Astfel, pentru prejudicii materiale produse in unul si acelasi accident, indiferent de numarul persoanelor pagubite, limita este de 1.000.000 de euro. 
 
In cazul vatamarii corporale si al deceselor, inclusiv pentru prejudicii fara caracter patrimonial produse in unul si acelasi accident, indiferent de numarul persoanelor pagubite, limita se ridica la 5.000.000 de euro.
 
Pentru mentinerea clasei bonus/malus, prin contractul RCA, partile pot conveni posibilitatea rascumpararii, respectiv suportarea de catre asigurat a contravalorii despagubirii corespunzatoare evenimentului. 
 
Plata se face dupa ce a fost achitata despagubirea cuvenita persoanei prejudiciate. Despagubirile pentru vatamare fizica se fac pe baza punctajului obtinut prin insumarea punctelor comunicate de Institutul National de Medicina Legala si prevazute in reglementarile Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF).
 
Tot la propunerea transportatorilor, asiguratorii trebuie sa le puna la dispozitie asiguratilor, la cerere, calculul pe baza caruia a fost determinata valoarea politei. In caz contrar, asiguratorii pot fi sanctionati.
 
O alta masura prevede ca, pe langa cererea de despagubire, sa fie precizate clar documentele necesare pentru plata despagubirii. Daca despagubirea nu este platita in termen, se percep penalitati pentru fiecare zi de intarziere.
 
Transportatorii au mai solicitat si a fost inclusa in proiect posibilitatea ca ASF sa le ceara asiguratorilor sa notifice majorarea tarifelor, in cadrul sistemului general de control al preturilor.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016