Renault-Nissan recunoaste ca va rata target-ul privind vanzarile de masini electrice
carlos ghosnaliantafrantajaponiaproducatori autocompaniiscaderecosturi
Vanzarile globale de masini electrice se afla cu patru ani in urma estimarilor initiale, a declarat seful Renault-Nissan, Carlos Ghosn, care recunoaste pentru prima oara ca liderul industriei auto electrice va rata tintele propuse pentru noua generatie de automobile.
Ghosn a declarat pentru Financial Times ca piata scade si nu reuseste sa se ridice la nivelul asteptarilor sale. In calitate de CEO al Renault si Nissan, Ghosn a investit miliarde de dolari in productia masinilor electrice si a devenit un adevarat "avocat" al acestui trend.
Renault si Nissan, care activeaza sub egida unei aliante globale, au declarat in trecut ca vor vinde 1,5 milioane vehicule pana la sfarsitul anului 2016.
"N-o sa ne respectam promisiunea", a spus Ghosn. "In ritmul actual, estimez un termen de 4-5 ani".
In pofida promovarii, a investitiilor masive si a presiunii guvernelor pentru productia masinilor cu emisii scazute de carbon, masinile electrice s-au dovedit a fi scumpe, in privinta dezvoltarii, greu de vandut si sunt compromise de autonomia redusa si o lipsa a infrastructurii pentru incarcarea bateriilor in pietele-cheie - analistii vorbesc despre o anxietate a consumatorilor, legata de autonomia acestor automobile.
Renault si Nissan au vandut impreuna 120.000 de vehicule electrice in ultimii cinci ani, mai mult decat oricare alt producator auto. Modelul Nissan Leaf este cea mai vanduta masina de acest fel din lume, cu 85.000 unitati livrate, pana in prezent.
Esecul in vederea infiintarii unei infrastructuri de incarcare pentru vehiculele electrice a compromis vanzarile si a fortat compania sa isi limiteze asteptarile.
"Trebuie sa recunoastem, lucrurile merg mai lent decat ne-am fi asteptat. Ne-am bazat insa pe faptul ca infrastructura se va dezvolta rapid. Ne-am inselat", a spus Ghosn.
"Nu cred ca principala problema este pretul masinii. Principala problema este infrastructura. Este normal. Nu as cumpara o masina pe benzina, daca nu ar exista benzinarii", a explicat Ghosn.
Pe piete precum Norvegia sau statul California din SUA, stimulentele guvernamentale pentru cei care isi cumpara masini electrice au determinat aparitia mai multor puncte de incarcare.
In timp ce rivalii de la General Motors, Honda si Mitsubishi au dezvoltat la randul lor masini electrice si companiile mai mici, precum Tesla Motors, s-au bucurat de succes cu modelele lor, Renault-Nissan doreste sa revolutioneze industria, sa ramana un lider absolut.
Dar analistii spun ca decizia Volkswagen si BMW - care au lansat primele modele electrice in toamna - de a intra pe aceasta piata, ar putea accelera vanzarile.
"In prezent nu sunt cunoscuti, dar vin puternic din urma", a spus Ghosn, vizavi de piata automobilelor electrice. "Unii dintre rivalii nostri germani au anuntat ca se implica in piata. Vor fi principalii nostri rivali. Cam asta este situatia. Altii au anuntat timid cateva modele electrice".
Alianta franco-japoneza a anuntat saptamana trecuta o colaborare cu Mitsubishi. Cele trei companii vor colabora pentru a produce o masina electrica, iar aceasta va fi vanduta la nivel global; in conditiile date, producatorii auto mentionati estimeaza o scadere a costurilor de productie, in cazul automobilelor electrice.