Salonul auto de la Detroit: un producator francez propune un pneu inovator
pneu regenerabilmichelindetroit
Producatorul francez de cauciucuri Michelin, prezent la Salonul Automobilistic de la Detroit, care si-a deschis portile pentru specialisti la 13 ianuarie, propune un nou produs inovator care va revolutiona un domeniu in care nu exista prea multi jucatori in piata de profil.
Michelin propune pentru 2014 un pneu denumit „premiere” care are particularitatea de a se regenera. Destinat autoturismelor, noul pneu dispune de o sculptura in cauciuc care ii permite sa fie utilizat chiar si atunci cand uzura este maxima, prelungindu-i durata de viata. Practic, atunci cand un strat de de profiluri si-a terminat viata, un altul, aflat in alt plan fata de primul, ii ia locul, marind durata de utilizare a cauciucului.
Acest concept este folosit de compania franceza incepand cu anul 2005 pentru vehiculele grele si a necesitat mai mult de opt ani de incercari si cateva zeci de milioane de euro investiti in cercetare. Pentru ca aceasta noutate este prezentata la Detroit, anuntul pare ca priveste in primul rand piata americana. Noul concept este mult mai usor de aplicat la pneurile „all seasons” cel mai des folosite in Statele Unite, in Europa facandu-se clar distinctie intre cauciucurile de vara si cele de iarna. De altfel, Michelin a si anuntat ca noile cauciucuri, disponibile in 32 de dimensiuni, vor fi disponibile in SUA incepand cu luna aprilie si vor putea fi folosite de toate clasele de automobilele.
Compania franceza este unul dintre principalii „actori” de pe piata americana de profil, unde se bate pentru suprematie cu americanii de la Goodyear si japonezii de la Bridgestone. Prezenta in Statele Unite de mai bine de un secol, Michelin dispune de capacitati industriale importante, cu zece uzine pentru pneuri de autoturisme si doua pentru vehicule grele. Incasarile Michelin din America de Nord au reprezentat in 2012 aproximativ 34% din vanzarile totale, adica 7,3 miliarde de euro, o suma egala cu cea incasata din piata europeana.
Ambitia Michelin este sa cucereasca in urmatorii cinci ani 50% din piata americana, unde compania franceza prognozeaza ca va vinde cateva zeci de milioane de unitati. Pentru telul propus, Michelin a decis sa-si amelioreze si preturile, aducandu-le cat mai aproape de cele ale concurentilor sai, in conditii de calitate mai bune. Nu in ultimul rand va fi necesara si o imbunatatire a circuitului comercial care are de suferit datorita numarului redus de reprezentante.
De la Detroit, piata auto americana asteapta sa primeasca si alte vesti bune, dupa ce in 2013 in cadrul salonului au fost prezentate 71 de modele noi de autovehicule, salonul fiind vizitat de 795.416 de vizitatori. Cu siguranta vestile nu vor intarzia sa apara, la aceasta manifestare fiind acreditati mai mult de 5.000 de jurnalisti. Salonul va fi deschis publicului intre 18-36 ianuarie 2014.