La inceputul acestei saptamani, presedintele Akio Toyoda a anuntat ca va opera anumite schimbari, in contextul in care Toyota doreste sa isi pastreze titlul de cea mai vanduta marca auto din lume, concentrandu-se asupra productiei de calitate si a promovarii noilor sale modele.
"Este bine ca hotararile sa fie luate de cei care se afla cel mai aproape de produsele noastre si administratia mea are o limita", a declarat Akio Toyoda.
"Pe masura ce vanzarile de automobile au inceput sa creasca, scopul meu este acela de a construi un grup in care toata lumea sa fie constienta ca are un rol decizional, ca este responsabila".
Vicepresedintii executivi vor conduce trei echipe de marketing, care vor viza pietele dezvoltate, pietele emergente, divizia de motoare si transmisii, in timp ce Toyoda va monitoriza personal marca Lexus, care vinde 500.000 de unitati pe an.
Toyota l-a desemnat pe Takeshi Uchiyamada, care in anii '90 a gestionat dezvoltarea modelului de succes Prius, in functia de vicepresedinte, in locul lui Fujio Cho.
De asemenea, Yasunari Ihara, expert in planificare si achizitii si Seiichi Sudo, care a lucrat in divizia de control al productiei, vor deveni vicepresedinti executivi, in timp ce trei manageri vor fi destituiti.
Compania Toyota are 320.000 angajati la nivel mondial si pentru prima oara in istoria sa, a adus in board membri din afara grupului, precum Mark Hogan, fost vicepresedinte al General Motors Co.
Schimbarile vor intra in vigoare dupa intalnirea anuala a actionarilor, care se va desfasura in luna iunie. Toyoda, care a preluat functia executiva la Toyota in 2009, a redus deja numarul de directori din consiliul companiei, de la 27 la 13 persoane, oferindu-le mai multa putere managerilor care se ocupa de pietele externe.
Astfel, oficialul japonez a incercat sa contracareze criticile potrivit carora compania nu a actionat eficient in cazul unor rechemari masive, legate de problemele unor modele Toyota, survenite dupa ce Toyoda a preluat fotoliul de presedinte.