Joi, compania a remis un comunicat de presa in care preciza ca va rechema in service 1,3 milioane automobile, din cauza unei probleme la airbag-uri. Mai exact, exista riscul ca acestea sa se declanseze din senin, fara nicio avertizare.
Un alt motiv pentru care Toyota a pierdut medalia de aur in clasamentul producatorilor auto (2011) a fost cel legat de acceleratia necontrolata a masinilor sale, cauzata de covorasele de interior nepotrivite.
Multi conducatori auto si-au pierdut viata in urma unor accidente rutiere cauzate de acest element stupid. Rechemarile si procesele impotriva Toyota au costat 5 miliarde de dolari si au „lovit” puternic in imaginea companiei.
Rechemarile auto sunt insa mai comune decat ar crede multi oameni. In ultimii trei ani, au avut loc cateva mii de asemenea actiuni, care au vizat insa un numar mic de automobile. In 1981, dupa ce mai multi oameni s-au plans ca automobilele Ford au in componenta un schimbator de viteze defect, care in loc sa comute levierul in pozitia neutra, il pozitioneaza in marsarier – fapt ce a dus la ranirea si chiar decesul unor persoane – compania a rechemat 21 milioane unitati. Iata cele mai importante rechemari de autoturisme din toate timpurile (
via 247wallst.com).
10. Volkswagen (1972)
Unitati: 3,7 milioane
Problema: Surubul stergatorului era slabit si exista riscul desprinderii
Componente afectate: Stergatoarele de parbriz
9. Honda (1995)
Unitati: 3,7 milioane
Problema: Chinga centurii de siguranta era defecta
Componente afectate: Centurile de siguranta
8. General Motors (1975)
Unitati: 3,7 milioane
Problema: Compartimentul motorului prezenta o gaura, prin care intrau pietre
Componente afectate: Scutul motor
7. Ford (1972)
Unitati: 4,1 milioane
Problema: Elementele de prindere ale centurii de siguranta erau defecte
Componente afectate: Chingile centurii de siguranta
6. Toyota (2007-2010)
Unitati: 5,7 milioane
Problema: Covorasele din interior inerferau cu pedala acceleratiei
Componente afectate: Pedala acceleratiei
5. General Motors (1981)
Unitati: 5,8 milioane
Problema: Defecte la elementele de prindere dintre sasiul masinii si suspensia spate
Componente afectate: Suspensia spate
4. General Motors (1971)
Unitati: 6,7 milioane
Problema: Montarea defectuoasa a motorului, in urma careia ansamblul devenea mobil
Componente afectate: Blocul motor
3. Ford (1996)
Unitati: 7,9 milioane
Problema: Scurtcircuit la contactul de pornire
Componente afectate: Sistemul de pornire
2. Ford (1999-2009)
Unitati: 15 milioane
Problema: Scurtcircuit la sistemul de control al vitezei
Componente afectate: Sistemul speed control
1. Ford (1981)
Unitati: 21 milioane
Problema: Miscarea neasteptata a masinii, dupa ce a fost comutata in modul Parcare
Componente afectate: Pozitia indicatorului levierului cutiei de viteze, transmisia
Cea mai mare rechemare de automobile din toate timpurile a implicat 21 milioane unitati Ford, Mercury si Lincoln, fabricate intre anii 1970 – 1980. Cauza acestei rechemari este una grava: cutia de viteze nu comuta in mod corect, chiar daca indicatorul arata ca masina era in pozitia neutra. Totusi, Ford a evitat repararea tuturor masinilor, preferand sa le trimita proprietarilor abtibilduri de avertizare, pe care sa le lipeasca „la vedere”. Potrivit Center for Auto Safety – un grup care protejeaza consumatorii din industria auto – pana in 1980, se inregistrasera deja 6.000 de accidente rutiere, 1.710 de raniti si 98 de morti, cauzate de autoturismele Ford afectate de problema mai sus amintita.