Un producator auto chinez este acuzat ca fura patentele Volkswagen
volkswagenchinabrevete de inventiefurtjoint venturevanzari
Volkswagen a anuntat ca investigheaza o serie de nereguli, sesizate de un cotidian german, cu privire la faptul ca partenerul chinez al producatorului auto utilizeaza in mod abuziv patentele companiei, incorporandu-le in propriile sale modele.
Managerii Volkswagen din China au aflat ca FAW copiaza piesele auto corespunzatoare unui numar de patru brevete de inventie, inclusiv motorul EA 111, pe care il incorporeaza in propriile masini, scrie
Handelsblatt. Compania de stat FAW, in cadrul careia Volkswagen detine un anumit numar de actiuni, a copiat componentele licentiate ale motorului eficient VW si doreste sa il foloseasca la masinile sale - care vor concura, in China, chiar cu modelele originale VW.
Handelsblatt precizeaza ca VW suspecteaza FAW ca ar putea copia fara permisiune transmisia MQ 200 inovata de germani, chiar daca purtatorul de cuvant al VW a descris relatia profesionala dintre cele doua companii ca fiind "de lunga durata", "bazata pe incredere si colaborare".
VW anticipeaza ca transmisia sa va fi utilizata la noua masina de clasa mica FAW Besturn B 50, care va fi exportata in Rusia, unde VW vrea sa se impuna cu subsidiara Skoda. VW ar putea concura, mai exact, cu propria tehnologie.
Problema nu este specifica VW, a declarat Willi Diez, expert auto si sef al IFA - Nurtingen Institute for the Automotive Industry. "Transferurile de tehnologie la marginea protectiei brevetelor de inventie", in contextul colaborarii cu partenerii chinezi, nu este ceva nou, a mai spus Diez.
In acelasi timp, a adaugat Diez, niciun producator auto european nu isi permite sa ignore piata uriasa din China, de teama furtului de patente. Cei care ezita prea mult "sunt aproape invizibili pe piata chineza de astazi", a mai spus expertul.
Astfel, in ciuda faptului ca risca incalcarea unor brevete de catre producatorii asiatici, VW a reusit sa se impuna in China, vanzand 1,3 milioane masini in prima jumatate a anului - o treime din vanzarile sale globale.
Cat despre mediul business din China, VW are voie sa produca masini in tara doar in colaborare cu partenerii locali - in acest caz producatorii de stat FAW si SAIC.
Dar autoritatile chineze mizeaza pe acest "transfer tehnologic" abuziv, intre joint venture-uri, dorind sa construiasca o industrie auto caracterizata de autosuficienta. VW a reactionat destul de moderat, cel putin pana in prezent, mentionand ca va analiza cazul. Producatorul auto german evita, cel putin pentru moment, o confruntare deschisa cu producatorii chinezi, recunoscuti pentru talentul lor de a copia marcile internationale.