Producatorul auto german a vandut anul trecut 9,2 milioane automobile, cu 11% mai mult decat in 2011.
Vanzarile in America de Nord si regiunea Asia-Pacific au crescut cu 26,2%, respectiv 23,3%, reusind sa compenseze pierderea de 6,5% in Europa de Vest; in Germania, vanzarile gigantului Volkswagen au crescut cu 1,9%.
Volkswagen este o companie optimista, in ciuda problemelor economice ale zonei euro.
"Ne asteapta numeroase provocari dificile. Grupul Volkswagen dispune insa de toate resursele necesare depasirii acestor provocari si va juca un rol decisiv pe pietele auto globale", a declarat presedintele Volkswagen, Dr Martin Winterkorn.
Totusi, vanzarile celor de la Volkswagen se vor situa in spatele Toyota, care estimeaza o crestere cu 22,2% a vanzarilor in 2012, la 9,7 milioane unitati.
Toyota nu a prezentat deocamdata cifrele privind vanzarile globale din 2012.
La Volkswagen, masinile de pasageri raman cele mai populare achizitii, inregistrand vanzari de 5,7 milioane unitati in anul care tocmai s-a incheiat.
Vanzarile producatorului de masini sport Porsche, pe care Volkswagen l-a cumparat in luna august a anului 2012, au atins borna de 59.500 unitati, intre august si decembrie.
Tensiunile economice din zona euro, care au determinat ca Grecia, Portugalia si Irlanda sa aiba nevoie de ajutor financiar international, au compromis vanzarile de masini din regiune.
Saptamana trecuta, Peugeot Citroen a raportat vanzari globale in scadere cu 16,5% in 2012, dand vina pe "criza care a afectat piata auto din Europa".
Intre timp, Honda a anuntat ca va concedia 800 de angajati de la fabrica din Swindon, Anglia, din cauza cererii scazute pentru automobile, inregistrata la nivel european.