Scaderea din luna mai marcheaza revenirea la o forma a crizei pentru producatorii auto ai batranului continent, dupa o scadere modesta inregistrata in aprilie, care a incheiat 18 luni de scadere. Rata somajului tot mai ridicata, economia plapanda si scaderea puterii de cumparare sunt elementele care ii tin departe pe consumatori de reprezentantele brandurilor auto.
Marea Britanie a fost cea mai mare piata auto si a inregistrat o crestere a inmatricularilor de vehicule noi, cu un plus de 11% fata de mai 2012, marcand a 15-a luna consecutiva pe trend ascendent, informeaza Financial Times.
Vanzarile auto au scazut cu 9,9% in Germania, 10,4% in Franta si 8% in Italia, potrivit datelor ACEA (European Automobile Manufacturers' Association), prezentate marti.
Directorii si analistii din industria auto au previzionat o scadere fara oprire a vanzarilor pe piata auto europeana, care a inceput dupa ce recesiunea financiara globala a compromis cresterea economica a continentului. Aceasta scadere se va mentine cu siguranta si in anii urmatori.
AlixPartners estimeaza ca vanzarile auto in tarile europene dezvoltate vor scadea la 12 milioane unitati in 2014, de la 13,2 milioane unitati, vandute in 2012, releva datele ACEA.
Scaderile vanzarilor, in ciuda ajutoarelor financiare de miliarde dolari de la guverne, au determinat ca producatorii auto importanti din Europa sa ramana cu stocuri considerabile de masini. Acestia au apelat la discount-uri masive si au inchis unele fabrici.
PSA Peugeot Citroen a fost cea mai afectata companie auto din Europa in luna mai; vanzarile sale in UE au scazut cu 13,2%, fata de luna similara a anului trecut, precizeaza ACEA.
Sursa foto: Manager.ro