Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

3800 de kilometri cu un litru de benzina

3800 de kilometri cu un litru de benzina
de la 20 Mar. 2014
3800 de kilometri cu un litru de benzina Tags: autoconsum de carburantshell eco-marathoneficienta energetica

Intre 15 si 18 mai, la Rotterdam se va desfasura cea de-a 30-a editie a eco-maratonului Shell. Intrecerea, lansata in 1985 in Franta, se adreseaza studentilor intre 16 si 25 de ani. Este vorba de realizarea unui vehicul al carui consum de carburant sa fie redus la minimum. Recordul este detinut de echipa franceza Microjoule (alianta intre scolile Polytechnique si Centrale Nantes) care a parcurs 3771 kilometri cu un litru de benzina.


La editia din acest an vor participa 200 de studenti din peste 20 de tari. Ei isi vor testa vehiculele in mediu urban (pana in 2012, proba se derula pe pista). Fiecare echipa trebuie sa faca 10 tururi ale unui parcurs definit pe o distanta totala de 16,1 kilometri, de efectuat in mai putin de 39 de minute. Vehiculele sunt repartizate in doua mari categorii dupa dimensiunile lor maxime si minime.
In ceea ce priveste propulsia, aproape totul este permis: benzina, diesel, hidrogen, hibrida, electrica. "Categoria propulsiei electrice a fost introdusa din 2011 si a atras foarte multi concurenti", explica Gilles Vanier, director tehnic al Shell Eco-Marathon. Studentii trebuie sa isi produca vehiculele conform unui caiet de sarcini de 50 de pagini, care prevede standarde privind securitatea, franele, pilotarea electronica a componentelor, utilizarea de panouri solare etc.
Microjoule, masina creata de studenti din Nantes, este neinvinsa din 1992. Ea isi pune titlul in joc cu un vehicul urbai propulsat de hidrogen. Objectivul este sa parcurga 1.600 de kilometri cu echivalentul unui litru de benzina. Philippe Maindru, coordonatorul proiectului, dezvaluie cele trei secrete ale vehiculului cu un consum foarte scazut: aerodinamismul (Microjoule adopta forma unei picaturi de apa inversate, cu un coeficient de penetrare a aerului de 0,1, fata de 0,3 in cazul unui automobil clasic); pierderea produsa de frecarea pneurilor (pentru a o limita, vehiculul este ultralejer, de 80 kg, si echipat cu pneuri ultraperformante Michelin) si eficacitatea energetica a propulsiei (controlul electronic al motorului permite atingerea a 50 % din randament).
Pentru atingerea acestui nivel de performanta, Microjoule beneficiaza de un buget de 40.000 de euro, in afara celui pentru construirea vehiculului.
Sursa: L’Usine Nouvelle


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine

Calculator Timbru de Mediu

Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement