Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

45 de ani de la construirea primei Dacii

45 de ani de la construirea primei Dacii
de la 19 Aug. 2013
45 de ani de la construirea primei Dacii Tags: daciarenaultdustermioveniargesdacia 1300

Prima masina sub marca Dacia a iesit de pe poarta uzinei de la Mioveni in judetul Arges, in urma cu 45 de ani, pe data de 20 august 1968.

"Pentru noi este un motiv de mandrie ca (...) sarbatorim 45 de ani de cand vehiculele fabricate in uzinele de la Mioveni strabat soselele lumii in lung si in larg. Aceasta istorie marcata de multe momente de cotitura, dar si de succese, este rezultatul uneia dintre cele mai lungi si mai solide colaborari dintre doi constructori auto - Renault si Dacia. (...) Este o aniversare a Dacia, dar in egala masura si a Renault, a tuturor celor care cred in marca noastra: angajati, clienti, parteneri, furnizori", se arata intr-un comunicat transmis luni de Directia Comunicare Dacia, la cererea Agerpres.
 
Potrivit celor de la Dacia, parteneriatul dintre Dacia si Renault a intrat intr-o noua etapa dupa 1999, cand francezii au revenit pe platforma de la Mioveni, in calitate de proprietari, ca urmare a privatizarii, informeaza compania.
 
"Rezultatele obtinute de cele doua uzine de la Mioveni - Uzina Vehicule si Uzina Mecanica si Sasiuri - s-au aflat la originea deciziei Renault de a dezvolta in Romania, in ultimii 14 ani, un lant industrial complet, cu toate etapele proceselor de concepere, proiectare, testare, fabricare si comercializare a vehiculelor. Azi, Renault detine aici, in afara uzinelor, un centru de design, unic in zona aceasta a Europei, un pol de inginerie cu unul dintre cele mai moderne centre de testare din Europa, cel mai mare centru logistic al grupului la nivel mondial, principalul magazin de piese de schimb Dacia in lume, cea mai extinsa retea de comercializare din Romania", releva acelasi comunicat.
 
Ridicarea Uzinei de Autoturisme de la Mioveni a inceput in 1966, avand la baza un acord intre autoritatile romane si producatorul francez de automobile, Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Constructia s-a incheiat intr-un interval record de timp, in doar un an si jumatate, informeaza compania.
 
La 3 august 1968, a fost testat primul motor pentru Dacia. Inaugurarea Uzinei s-a consumat la 20 august 1968, cand s-a inceput productia Daciei 1100, sub licenta Renault R8. Renault a furnizat toate partile componente ale modelului 1100, iar romanii de la Dacia le-au asamblat. Intre 1968-1972, au fost fabricate 44.000 de masini Dacia 1100. 
 
Dupa batrana 1100, a urmat modelul Dacia 1300, intrat in productie in august 1969, un model sub licenta R12. Masina a fost prezentata in cadrul saloanelor auto din Capitala si de la Paris, informeaza sursa citata. In deceniul 1970-80, Dacia a realizat mai multe modele. In 1970, au aparut versiuni ale Daciei 1300 berline, iar trei ani mai tarziu a fost prezentat modelul break, iar peste doi ani, modelul Dacia 1302, un fel de "papuc", fabricat in 2.000 de unitati, pana in 1982. 
 
Licenta Renault a expirat in '79 si Dacia a inceput un program autohton de dezvoltare. Intre 1972 si 1997, Dacia a fabricat opt modele auto. Dacia Nova, din 1995, a fost primul model Dacia proiectat si fabricat exclusiv in Romania. 
 
Peste trei ani, in 1998, de pe portile fabricii a iesit automobilul cu numarul 2.000.000. Tot atunci, Dacia a obtinut Certificatul de Atestare a Implementarii Sistemului Calitatii ISO 9001. 
 
In data de 2 iulie '99, s-a semnat contractul de privatizare a companiei si Dacia a devenit un brand al Grupului Renault. 
 
In 2000, a fost lansata Dacia Supernova, iar apoi, in aprilie 2003, Solenza. In 2004, a fost lansat popularul Logan. In 2006, Dacia a lansat Logan MCV la Salonul de la Paris, "cel mai ieftin model cu 7 locuri care poate fi achizitionat", dupa cum au spus jurnalistii auto straini. In data de 17 iunie 2009, a fost lansata versiunea Stepway pentru Dacia Sandero.
 
La 18 martie 2010, Dacia a lansat mult laudatul model Duster, iar in 2012, a urmat lansarea Daciei Lodgy. In luna martie a acestui an, Dacia a lansat noul Logan MCV si o serie limitata Duster Aventure 4x4 "cu personalitate", dupa cum precizeaza compania Dacia. 
 
sursa foto: manager.ro , foto: Dacia DOKKER


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine

Calculator Timbru de Mediu

Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement