ANALIZA: Cum a descoperit Volkswagen Sfantul Graal al producatorilor auto

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Cum a descoperit Volkswagen Sfantul Graal al producatorilor auto ANALIZA: Cum a descoperit Volkswagen Sfantul Graal al producatorilor auto
de Manager.ro la 11 Feb. 2013
Urmareste-ne pe Google News
volkswagenaudiporschevanzariplatformaanaliza

Ulrich Hackenberg nu este un personaj foarte cunoscut, dar daca pariul de 70 miliarde dolari al VW, facut in cazul ideii sale, va da roade, acesta va ajunge cel mai probabil in liga unor titani ai istoriei auto, precum Henry Ford, Alfred Soan si Taiichi Ohno.

Inca din zilele lui Henry Ford si ale modelului sau T, producatorii auto au sperat in identificarea unei "masini universale", care sa se vanda ca painea calda, un adevarat Sfant Graal - o masina care sa aiba aceeasi platforma, dar sa poate fi adaptata fiecarei piete din lume.

Volkswagen este urias, a urmat strategia mega-platformei si impactul sau asupra rivalilor este semnificativ.

Tehnicianul auto Hackenberg a nutrit aceasta idee timp de trei decenii, dupa ce directorii companiei l-au ignorat, pana cand cineva a plecat urechea la spusele sale. Acel "cineva" a fost CEO-ul VW, Martin Winterkorn.

Reproiectarea fundamentala a platformelor auto, gandita de Hackenberg, ca un joc urias de Lego industrial, ajuta compania germana sa se situeze in fruntea vanzarilor globale si sa fie cu mult inaintea target-ului impus pentru 2018. VW este cel mai profitabil constructor de automobile din lume.

Strategia nu este lipsita de riscuri. De exemplu, Volkswagen ar putea fi expus unei rechemari masive de automobile, daca o singura componenta incepe sa scartaie.

Vecinii de la Toyota si Ford au privit in tabara VW, inspirandu-se. "Am fi nebuni, sa nu acceptam o asemenea schimbare", a declarat un oficial de la Ford, sub protectia anonimatului.

VW lucreaza la cea mai mare platforma, denumita MQB, care a fost gandita in 2007 si implementata in urmatorii 4 ani, contra unui cost de 70 miliarde dolari, estimeaza Morgan Stanley. Potentialul e urias: VW ar putea economisi 19 miliarde dolari pana in 2019.

Producatorul auto german estimeaza ca in 2012 va obtine un profit record de peste 30 miliarde dolari. Punctele de intersectare ale industriei auto - acolo unde modelele diferite pot pune la comun anumite componente - nu reprezinta o noutate pentru VW. Cei de la Renault si Nissan au ridicat capotele unor Skode, Seat-uri si Audi-uri, pricopsindu-se cu o mare ingrijorare.

"Au aceleasi motoare, acelasi kit de ambreiaj, acelasi sistem de ventilatie - toate componentele sunt identice", a declarat un director din domeniul auto. "Aceasta "convietuire" tehnica nu exista la Renault-Nissan".

Sase ani de dezvoltare

Dupa sase ani de dezvoltare, VW a inceput sa implementeze platforma sa sofisticata, dar flexibila, supranumita MQB (diversiune!), un acronim german pentru "modular transverse matrix". Toata modelele de clasa mica si medie cu tractiune fata, inclusiv cele mai noi generatii VW Golf si Audi A3, impart platforma MQB.

Noua platforma este modulara, flexibila si piesele sale sunt similare celor de la Toyota, General Motors si Ford.

MQB "ar putea reprezenta cea mai importanta inovatie auto din ultimii 25 de ani", spune Michael Robinet, director de management in cadrul IHS Consulting din Northville, Michigan. "Platforma chiar schimba regulile jocului".

In conditiile in care strategia mega-platformei este sustinuta de toate cele 12 branduri ale VW, de la Skoda la Audi si de la Porsche la Lamborghini, VW doreste sa detroneze Toyota in urmatorul an.

VW doreste sa depaseasca, cu ajutorul MQB, pragul de 10 milioane unitati vandute - doua din trei masini - 40 de modele, 6,3 milioane unitati pe an - vor fi construite in jurul platformei MQB.

Niciunul din rivalii VW nu dispune de o asemenea diversitate de branduri, o tehnologie avansata, o flexibilitate geografica sau de banii necesari unui proiect grandios.

Toyota, actualul lider in privinta vanzarilor globale de autoturisme, este extrem de ingrijorat de evolutia fulgeratoare a VW.

"Am ramas in urma", spune un director de la Toyota, care nu a dorit sa isi faca public numele. "Nu am inceput sa realizam schimbarile structurale pe care le face VW".

Flexibilitatea sistemului MQB va permite VW-ului sa creeze anumite masini pentru anumite piete auto. MQB nu este insa singura arma din garajul lui Hackenberg.

Modelele mai mari Audi, VW si Porsche, cu motoare longitudinale, montate in configuratia nord-sud - vor utiliza aceleasi componente (MLB), prezente deja pe un numar mare de masini Audi.

Multe din masinile de lux si de performanta ale grupului vor beneficia de un al treilea set de componente, MSB, destinat bolizilor cu tractiune spate si integrala, precum Porsche 911, Bentley Continental si Lamborghini Gallardo.

Calitati si slabiciuni

Kiturile modulare reprezinta un adevarat arsenal pentru VW. Veniturile grupului vor ajunge in 2013 la 275 miliarde dolari (estimari Bernstein Research).

Dar volumele uriase derivate din platforma MQB ar putea expune grupul la rechemari insemnate de masini (asa cum a patit Toyota). Daca o singura componenta va ceda, situatia va fi foarte grava, pentru VW.

Totodata, expunerea excesiva la o singura piata auto, precum cea din China, contrazice filozofia de extindere a VW.

Pentru a-si asigura echilibrul, VW a investit in operatiunile subrede din America de Nord - investind acolo 4 miliarde dolari; vanzarile in SUA ar putea fi dublate la 1,3 milioane unitati, pana in 2018.

Chiar si asa, VW va ramane modest, pe langa gigantii GM si Ford din SUA, care vand anual 5 milioane de unitati.

VW sustine crestere companiei prin includerea unei noi fabrici Audi in Mexic, extinderea VW in Puebla si intentioneaza sa extinda activitatile la fabrica Chattanooga din Tennessee.

Ultimele NOUTATI

Care este cea mai sigura criptomoneda din lume? Am intrebat ChatGPT, iata ce raspuns a putut sa dea
Ultimele stiri economice

Care este cea mai sigura criptomoneda din lume? Am intrebat ChatGPT, iata ce raspuns a putut sa dea

today15 Apr. 2024
Nu mai tineti telefoanele in buzunar: cum te poti imbolnavi
Tehnologie

Nu mai tineti telefoanele in buzunar: cum te poti imbolnavi

today15 Apr. 2024
Data la care intra pensiile pe card inainte de Paste: 5 milioane de pensionari asteapta banii
Economie

Data la care intra pensiile pe card inainte de Paste: 5 milioane de pensionari asteapta banii

today15 Apr. 2024
Cati bani cheltuie statul lunar cu alocatiile pentru copii: banii nu ajung nici macar o saptamana
Economie

Cati bani cheltuie statul lunar cu alocatiile pentru copii: banii nu ajung nici macar o saptamana

today15 Apr. 2024
Ce inseamna, de fapt, datoria publica uriasa a Romaniei? Care sunt riscurile pentru noi toti
Economie

Ce inseamna, de fapt, datoria publica uriasa a Romaniei? Care sunt riscurile pentru noi toti

today15 Apr. 2024
Salarii compensatorii 2024. In ce conditii primesti gramada 24 de salarii lunare
Economie

Salarii compensatorii 2024. In ce conditii primesti gramada 24 de salarii lunare

today15 Apr. 2024
Soc in Lumea Criptomonedelor: Bitcoin si Ether se Prabusesc
Economie

Soc in Lumea Criptomonedelor: Bitcoin si Ether se Prabusesc

today15 Apr. 2024
Mediul privat romanesc, cu un picior in groapa: in doar doua luni am pierdut peste 4.300 de firme in toata tara
Companii

Mediul privat romanesc, cu un picior in groapa: in doar doua luni am pierdut peste 4.300 de firme in toata tara

today15 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Data la care intra pensiile pe card inainte de Paste: 5 milioane de pensionari asteapta banii
Economie

Data la care intra pensiile pe card inainte de Paste: 5 milioane de pensionari asteapta banii

today15 Apr. 2024
Cati bani cheltuie statul lunar cu alocatiile pentru copii: banii nu ajung nici macar o saptamana
Economie

Cati bani cheltuie statul lunar cu alocatiile pentru copii: banii nu ajung nici macar o saptamana

today15 Apr. 2024
Ce inseamna, de fapt, datoria publica uriasa a Romaniei? Care sunt riscurile pentru noi toti
Economie

Ce inseamna, de fapt, datoria publica uriasa a Romaniei? Care sunt riscurile pentru noi toti

today15 Apr. 2024
Salarii compensatorii 2024. In ce conditii primesti gramada 24 de salarii lunare
Economie

Salarii compensatorii 2024. In ce conditii primesti gramada 24 de salarii lunare

today15 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x