Audi a vrut sa inregistreze sigla TDI. Curtea Europeana a zis Nu
auditdicurtea europeanabrandvolkswagenmotor diesel
Ca si in cazul legendarei marci Quattro, Audi (si compania-mama Volkswagen) au adoptat emblema TDI, transformand-o intr-un simbol de brand.
TDI este sinonim cu Audi si Volkswagen, dar de aici si pana la inregistrarea marcii este cale lunga. Potrivit
Autobild, Audi a solicitat Curtii Europene de la Luxemburg sa ii permita inregistrarea acronomului TDI (motoare diesel cu turbo injectie). Judecatorul a decis insa ca TDI nu este specific doar marcii Audi, reprezentand un termen tehnic general. Ca urmare, a respins cererea germanilor.
Compania Audi detine deja dreptul de a folosi termenul TDI in mai multe tari. Astfel, orice incercare a marcilor rivale de a si-l asuma ar putea fi dificila. Curtea Europeana a considerat insa ca solicitarea Audi nu se incadreaza in normele legale. Astfel, Audi si Volkswagen s-au ales doar cu plata unor cheltuieli inutile de judecata.
Potrivit wikipedia.ro, primele motoare diesel cu injectie directa au utilizat o pompa de injectie rotativa. Printre vehiculele dotate cu astfel de motoare se numara Ford Transit si Rover Maestro. Au fost montate pe vehicule utilitare, exceptie facand Fiat Croma. Primul motor cu injectie directa de mica capacitate a fost produs de Rover. Motorul de 2.500 cmc a fost folosit pe Land Rover, model 1989.
Controlul electronic al pompei de injectie s-a dovedit o inovatie esentiala. Primul model dotat cu acest sistem a fost Audi 100 TDI (1989), produs de grupul Volkswagen-Audi. Presiunea de injectie era de circa 300 bari, dar momentul injectiei, cantitatea de motorina injectata si turbocompresorul erau controlate electronic. Un alt model care a beneficiat de tehnologia electronica a fost Golf TDI.
Constructorii de automobile au denumiri diferite pentru motoarele diesel cu rampa comuna: CDI la DaimlerChrysler, TDCi la Ford, JTD la grupul Fiat, dCI la Renault, CDTi la Opel, CRDi la Hyundai, DI-D la Mitsubishi, HDI la grupul PSA, D-4D la Toyota.