Proiectul, care face parte din experimentul PRIMOVE (utilizeaza tehnologia incarcarii inductive) initiat de Bombardier, demonstreaza ca un autobuz electric poate circula pe o ruta lunga de transport fara sa fie nevoit sa opreasca pentru realimentarea cu energie. Secretul consta in alimentarea inductiva, care utilizeaza un dispozitiv de incarcare "ingropat" in suprafata drumului, pentru a trimite energie catre bateriile autobuzului, cand cele doua elemente sunt corelate magnetic. In cazul sistemului PRIMOVE, utilizat in Mannheim, dispozitivele de alimentare/incarcare sunt activate doar cand autobuzul se afla deasupra lor.
Datorita faptului ca autobuzul circula pe o linie fixa, incarcarea prin inductie reprezinta o solutie ideala. Dispozitivele de alimentare sunt amplasate la statiile de oprire ale liniei 63. Bateriile se incarca rapid, necesitand doar timpul aferent urcarii pasagerilor.
Acesta este un concept denumit "incarcare oportuna" - incarcarea bateriei oriunde exista un dispozitiv wireless de incarcare, astfel incat autobuzul poate fi parcat la depou, pese noapte, incarcandu-si in acelasi timp bateriile. In cazul autobuzului PRIMOVE de la Bombardier, bateriile sunt mai mici, deoarece nu sunt nevoite sa inmagazineze energia necesara intregii calatorii. In acelasi timp, pasagerii au mai mult spatiu in interiorul autobuzelor.
Cele doua autobuze vor circula timp de 12 luni, in cadrul unui test initial. Un vehicul comercial, care utilizeaza tehnologia inductiva, va asista cele doua mijloace de transport, pe toata durata experimentului eco. Proiectul reprezinta un parteneriat intre operatorul regional de transporturi RNV, primaria orasului Mannheim, Karlsruhe Institute of Technology si Bombardier, compania care a construit autobuzele.
Cercetatorii de la Karlsruhe Institute of Technology vor aduna datele, pentru a determina daca bateriile instalate pe cele doua autobuze sunt suficient de mari si vor monitoriza gradul de solicitare a acestora asupra retelei locale de electricitate.
Incarcarea prin inductie a mai fost testata in public. Sistemul PRIMOVE de la Bombardier este folosit deja de autoritatile din Augsburg, Germania. Torino (Italia) a primit primele autobuze electrice incarcate wireless in 2003 si Utah State University (SUA) a anuntat ca a experimentat transportul cu un autobuz electric la sfarsitul lui 2012.