Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Inginerii japonezi lucreaza la un sistem revolutionar de propulsie pentru masinile electrice, ce ar putea inlocui clasicele baterii.
Toata lumea ridica in slavi modele precum Toyota Prius, Chevrolet Volt sau Nissan Leaf, pentru ca protejeaza mediul. Insa cat de ecologice sunt aceste masini care au in componenta baterii pe baza de litiu-ion, al caror proces de fabricatie este poluator?
Masahiro Hanazawa, de la Centrul de Cercetari Toyota si Takashi Ohira de la Universitatea Toyohashi, lucreaza la prototipul unui sistem de propulsie pentru automobilele electrice, ce ar putea inlocui clasicele baterii.
Daca ideea unei masini care sa fie propulsata chiar de catre partea carosabila nu este chiar noua, sistemul propus de inginerii niponi reprezinta o modalitate interesanta de reducere a poluarii globale.
Simplu si eficient
Astfel, in interiorul anvelopelor este montata o curea metalica, in timp ce pe marginea soselei ar urma sa fie amplasata o banda, tot din metal.
Conform inginerilor japonezi, energia de la generatoarele de curent clasic este transformata in frecventa radio de catre invertoare de mare putere, amplasate de-a lungul autostrazii.
Frecventa radio este inmagazinata in alte linii metalice, ingropate sub asfalt, peste care autoturismul va trece. Cureaua metalica din interiorul anvelopei masinii va face masa cu liniile metalice de sub covorul de asfalt. In acest mod, automobilul electric se incarca cu energie. Simplu si eficient!
In experimentele lor, inginerii niponi au montat bucati mici de metal pe podea si in interiorul anvelopelor si au pozitionat alte placi de metal deasupra cauciucurilor. Frecventa obtinuta a fost cuprinsa intre unu si zece kiloherti.
Echipa japoneza a prezentat inventia in luna mai la Targul International de Tehnologii Wireless de la Kyoto, Japonia. Pana acum, inginerii au folosit la teste doar voltaje scazute, insa cercetatorii spun ca energia transferata de la sosea catre un automobil pentrul a-l ajuta la propulsie reprezinta un proiect fezabil.
"Daca beneficiaza de destula putere, un asftel de sistem are capacitatea de a deplasa automobile de dimensiunii medii", sustine Takashi Ohira.
Evident, sistemul de propulsie al japonezilor va functiona cu baterii de dimensiuni si greutati reduse, fata de ce exista acum pe piata. Utilizarea zilnica a unor astfel de sosele va reduce considerabil poluarea, mai ales ca procesul de fabricatie al bateriilor masinilor cu propulsie hibrida nu este chiar asa de "verde".
Exista si dezavantaje
Cum era de asteptat, exista si voci care contesta noua inventie. Una dintre probleme este reprezentata de cat de sigur poate sa fie un astfel de sistem montat pe margienea soselei. Ce se intampla in cazul in care cineva calca, din greseala, peste aceasta banda metalica?
O alta intrebare face referire la costurile de fabricatie si de intretinere pentru un astfel de sistem, in pofida faptului ca s-ar bucura de un real succes.