Bulgarii au numai cuvinte de lauda despre fabrica Ford de la Craiova
fordromaniaautofamiliicraiovaproductie
Potrivit specialistilor pietei auto, in Bulgaria, productia de masini este limitata la asamblarea modelelor Great Wall in uzina Litex Motors din Loveci. Este nesemnificativ comparativ cu vecinii de la nord, scrie presa bulgara.
In Romania sunt asamblate brandurile cu cea mai rapida crestere in tarile sarace: Dacia si Ford, scrie Dnes.Bg.
Jurnalistii din Bulgaria amintesc ca de la preluarea uzinei Automobile Craiova de la Daewoo in 2008, americanii de la Ford au investit circa 675 de milioane de euro in restructurarea acesteia, transformand-o intr-una dintre cele mai moderne din Europa.
La Craiova sunt produse Ford B-Max si doua motoare, inclusiv 1.0 litru EcoBoost, votat "motorul anului" doi ani la rand. Cei de la Ford au investit cu precadere in roboti industriali, care au preluat aproape in intregime atributiile angajatilor umani.
In cadrul uzinei Ford din Romania sunt utilizati 300 de roboti, in timp ce numarul angajatilor este de aproximativ 4.000. Bulgarii mai scriu ca, pe o raza de 250 de kilometri de la Craiova, exista aproximativ 50 de furnizori de diverse componente necesare pentru asamblarea masini.
Oricine poate calcula, chiar si aproximativ, cate familii mananca si isi platesc familiile datorita productiei de masini Ford, scriu jurnalistii bulgari.
Investitiile masive se reflecta in productie. In 2012, au fost construite 22.153 de motoare, iar in acest an se asteapta ca productia sa ajunga la 190.000 de unitati.
In cazul masinilor, productia a fost de 30.000 de unitati anul trecut, iar tinta pentru 2013 este de 90.000, insa este putin probabil sa fie atinsa ca urmare a crizei economice, considera jurnalistii.
In conditii normale de lucru, la uzina de la Craiova pot fi asamblate pana la 300.000 de unitati pe an, daca se lucreaza in trei schimburi.