Ce marci auto atrag banii romanilor
marca autobmwscaderi vanzaridacia loganvanzari auto 2012
Un top zece al vanzarilor auto pe piata romaneasca din 2012 arata ca BMW este singura marca auto care a inregistrat o crestere, in conditiile in care piata generala a scazut cu 23,7%, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Compania ocupa locul noua in topul celor mai vandute marci auto pe piata romaneasca, iar livrarile au crescut cu 6,6% in comparatie cu 2011, potrivit Agerpres.
Cum stau cifrele in cazul celorlalte marci?
Dacia - scadere de 29,6%, Volkswagen - 19,9%, Skoda - 23,8%, Renault - 33,8%, Ford - 15,6%, Hyundai - 3,1%, Opel - 49,8%, Toyota - 20,2%, Peugeot - 21%.
Numarul total de autovehicule vandute anul trecut in Romania a fost de 72.179.
Nici cele mai populare modele printre clientii romani nu au stat mai bine la acest capitol: Dacia Logan - scadere de 38,1%, Dacia Duster - 25,3%, Skoda Octavia - 22,4%, Renault Clio - 36,8%, Volkswagen Golf - 32%, Dacia Logan MCV - 29,7%, Ford Focus - 24%, Dacia Sandero - 40%, Skoda Fabia - 13,1%.
Anul trecut, pe segmente de piata, a crescut doar clasa monovolumelor - 29,3% si clasa E a masinilor executive - 17,3%.
Clasa A (mini) a inregistrat o scadere de 21,3%, clasa B (mica) - 31,6%, clasa C (medie) - 30,1%, clasa D (mare) - 18,1%, clasa F (lux) - 18,9%, clasa sport - 10,5%, clasa SUV (5,4%).