DeLorean trece pe motoare electrice
deloreandmc 12proiectinapoi in viitorelectricpropulsie
"Inapoi in viitor" este filmul care a facut cunoscuta marca de automobile DeLorean si pe proprietarul acesteia, John DeLorean. Daca filmul a avut ceva succes, masinile produse de american au ramas la stadiul de serie limitata, pentru ca au fost produse doar 8.500 de unitati.
Intemeietorul companiei, John DeLorean, nu a fost strain de industria auto si de…Romania. Tatal lui John DeLorean, Zaharia, a emigrat in SUA cand avea 20 de ani si a lucrat la o moara de cereale.
John De LoRean a lucrat la Packard, pe vremea cand marca era detinuta de Chrysler, insa consacrarea a venit la General Motors. De numele sau se leaga adevarate legende pe patru roti dincolo de Ocean, precum Pontiac GTO (primul muscle-car american) sau Pontiac Firebird, ori modele la slabe precum Chevrolet Vega sau Nova.
Categoric, dupa lansarea versiunii electrice a lui DeLorean DMC-12 – eveniment ce va avea loc in 2012 sau, cel mai tarziu, in 2013 –, cineva ar trebui sa se gandeasca la filmarea unei noi pelicule "Back To The Future". Si, de data aceasta, masina sa mearga in directia corecta...
Daca te uiti la "noul" produs DeLorean, ramai cu impresia ca, in atelierele producatorului american, timpul a batut pasul pe loc.
DMC-12 EV este 99% identic cu modelul lansat in 1981, aici incluzand designul exterior si, evident, usile "gullwing". Pe de alta parte, acesta este un caz in care acel 1% conteaza mult mai mult. Si asta pentru ca procentul este reprezentat de o motorizare electrica.
In locul propulsorului V6 anemic dezvoltat de Peugeot, Renault si Volvo, yankeii vor implementa un propulsor electric, alimentat de la doua baterii. Nu stim exact ce putere are agregatul sau ce autonomie imprima setul de acumulatori, insa suntem optimisti in privinta cifrelor.
Totodata, constatam bucurosi ca upgrade-ul tehnic a fost dublat de unul in plan estetic, habitaclul prezentand un volan nou, o consola centrala contemporana, un sistem de navigatie si un dock pentru iPhone.
Nu au fost comunicate cifre referitoare la performante, dar tinand cont ca platforma tehnica originala a fost dezvoltata de Lotus, avem toata increderea ca s-a insistat pe un dinamism accentuat. Un alt nume mare se afla in spatele designului: Giugiaro.
Acum, lui Marty ii va fi mai usor sa comunice cu Doc Brown…