Efectul pervers al succesului: Prea mult Prius dauneaza imaginii Toyota
toyotapriushibridmodelesuccescanibalizarevanzaricrestere
Japonezii de la Toyota se tem ca daca vor mai lansa multe modele ecologice sub brandul Prius, acesta s-ar putea perima. Asa ca, au de gand sa creeze un fel de sub-marca Prius, sub umbrela careia sa se reuneasca toate creatiile ecologice de la Toyota.
Directorii de la Toyota vor sa limiteze extinderea gamei Prius pentru a evita diluarea imaginii de marca si a produsului in sine. Odata cu versiunea Plug-in a lui Prius, Prius V si Prius C, familia Prius a celor de la Toyota nu va primi mai multi fratiori.
In schimb, cei de la Toyota se gandesc la deschiderea unei sub-marci Prius, in cadrul careia vor putea sa lanseze cele mai ecologice creatii ale marcii Toyota.
Prius a devenit deja un nume in ceea ce priveste ecologia si le va permite celor de la Toyota sa lanseze vehicule alimentate cu hidrogen si modele electrice in urmatorii ani sub aceasta "umbrela".
Satoshi Ogiso, seful echipei de ingineri care a dezvoltat modelul Prius, se teme ca expansiunea gamei Prius va duce la afectarea imaginii acestui model. Pana in 2020, vanzarile de Prius vor reprezenta jumatate din vanzarile de hibrizi ale constructorului nipon, estimeaza Ogiso, valoare ingrijoratoare pentru echipa care a dezvoltat modelul hibrid al celor de la Toyota. In prezent, Prius reprezinta 70% din vanzarile de modele hibride ale marcii japoneze.
In ciuda acestor temeri, piata vehiculelor hibride este in crestere, iar cei de la Toyota nu se tem ca vor avea de a face cu o canibalizare interna. Cu toate acestea, lansarea unui nou model derivat din Prius nu va avea loc prea curand.